Zamknij
REKLAMA

Kolej dla cierpliwych - czyli co z tymi SKM-kami?

11:54, 14.11.2017 | R.K
REKLAMA
Skomentuj

Nawet 10-minutowe opóźnienia, odjazdy przed wyznaczoną na rozkładzie godziną i brak ogrzewania – takie skargi na kolejki SKM dotarły do naszej redakcji.

Pan Aleksander codziennie jeździ kolejką do pracy z Gdyni do Wejherowa. Zazwyczaj wybiera kolejkę, która według planu w Wejherowie jest kilka minut po godz. 9.00, a z Gdyni Głównej powinna odjeżdżać o godz. 8.33.

- Powinna, gdyż niestety notorycznie się spóźnia – mówi pan Aleksander. - Przykłady z ostatnich kilku dni: w środę 8 listopada była spóźniona o 4 minuty, w czwartek było to już 8 minut. W miniony poniedziałek – tu ciekawostka - SKM-ka odjechała o 3 minuty... wcześniej! Dokładnie o godz. 8.30. Współczuję osobom, które przyszły na czas, a mimo tego musiały czekać pół godziny na kolejną kolejkę. Z kolei we wtorek o tej porze, o której miała jechać kolejka do Wejherowa, odjechała poprzednia – kończąca bieg w Gdyni Cisowej. A ta do Wejherowa była spóźniona prawie 10 minut. Jakby tego było mało, w kolejkach jest zimno! W środę i czwartek w pojazdach, którymi podróżowałem, nie działało ogrzewanie. O tej porze roku to niedopuszczalne. Wracając do spóźnień to rozumiem, że czasem są jakieś zdarzenia losowe i zdarzają się spóźnienia, ale od kilku miesięcy w SKM to niestety raczej wygląda na standard – powtarza się praktycznie codziennie.

Jak wyjaśnił nam Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, opóźnienia w kursowaniu kolejek wynikają przede wszystkim z remontów, jakie prowadzone są na torach i na peronach.

- Budujemy perony w Rumi Janowie i Gdyni Chylonii – wyjaśnia Tomasz Złotoś. - Podczas tych prac nierzadko zdarza się, że maszyny „wychylają się” na tory, wówczas kolejki SKM muszą czekać, a to powoduje zakłócenia w ruchu. Ponadto w Gdańsku Wrzeszczu w remoncie jest jeden z torów. Konieczność wyłączenia go z ruchu spowodowała, że pojazdy poruszają się tam wahadłowo, co dodatkowo wpływa na nieregularność odjazdów. A wiadomo, że jeśli jedna kolejka się spóźni, to ma wpływ na kolejne i na cały ruch na trasie od Słupska do Gdańska Śrdódmieście. O wszystkich większych opóźnieniach informujemy pasażerów na bieżąco poprzez aplikację SKM KomPas, ale o niewielkich (3-4 minutowych) już nie. Gdy tylko zakończymy te remonty wszelkie niedogodności dla pasażerów powinny zniknąć.

Warto dodać, że od grudnia ma być wprowadzony nowy rozkład jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej. Zwiększona ma być częstotliwość kursów do Rumi i Wejherowa. Wciąż jednak nie jest to pewne – obecnie trwają bowiem negocjacje z Urzędem Marszałkowskim. O decyzjach, jakie zapadną, poinformujemy jeszcze w tym tygodniu.

A jak Wy oceniacie punktualność, jakość połączeń i komfort podróży Szybkiej Kolei Miejskiej? Co Wam odpowiada, a co Was irytuje? Czekamy na uwagi i komentarze!

(R.K)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (6)

KasiaKasia

6 1

To nie dzieje się ostatnio tylko notorycznie! Wracając do domu mam 5 minut przesiadki do autobusu jeśli oczywiście SOM z Gdyni do Wejherowa pojedzie punktualnie. Ostatnio co niedzielę spóźnia się od 5 do 15 minut i wtedy na kolejny autobus czekam już 3 godziny ! To się nie powinno nazywać Szybka Kolej Miejska tylko SKOPANA KOMUNIKACJA MIEDZYMIASTOWA. 12:12, 14.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

6 17

Tak narzekacie na te koleje to po co wogole nimi jeździcie? Zacznijcie jeździć autami i stójcie w korka jak tak te pociągi wam przeszkadzaja. 12:20, 14.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolejarzKolejarz

5 1

Rumie janowo mozna wylaczyc z ruchu na dzien czy dwa zeby usprawnic remont i tuch kolejek, to samo z gdynia chylonia gdyz jest tam o wiele wiecej torow, sytuacja bylaby gorsza w przypadku odcinka rumia - wejherowo, czy zarzadowi SKM jest trudno pomyslec? Sadze ze tak, troche logiki i czlowiek sie gubi, ogarnijcie ceny biletow, ludzie nie beda wam placic kupy kasy bo musza dojezdzac, nie raz taniej i szybciej jest autem (gaz i grupka osob) 9.50zl do Gdanska z Wejherowa? Moim zdaniem to absurd, czlowiek musi na to godzine pracowac a SKM narzeka na mniejsze dochody. Za duzo wydajecie, specjalista ds marketingu by wam wyjasnil jak to dziala ale po co... Wiecej u was emerytow niz mlodych a kieszenie na starosc trzeba zapchac, czas na zmiany. 18:44, 14.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SygnałSygnał

1 2

hmmm... dziwne, że ten donos i artykuł pojawił się zaraz po artykule przeciwko usamorządowieniu SKM-ki - przypadek? Nie sądzę :) 06:48, 15.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ninja WejherowoNinja Wejherowo

2 1

Cierpliwość to można do Was stracić, jak się ogląda zdjęcie sprzed 3 lat... Już od dawna SKM-ki jeżdżą w nowym malowaniu. Tak daleko macie, żeby podejść na dworzec i zrobić aktualne foto? 10:47, 15.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrrGrr

1 0

Opoznienia to istna tragedia. Wiecznie przepełnienie a do Wejherowa malo połączeń. Wkurzylam sie jak zlikwidowali sprontery do Nanic!
A najbardziej wkurzajace sa te cholerne bilety bezpłatne dla dzieci! Nie po to kupuje sobie miesięczny by ciagle latac do kas czy kasownikow KTÓRYCH JEST MAŁO po *%#)!& bilet za 0zl dla dziecka! Nawet nie mysla by ulatwic podroz z dziećmi! 19:43, 15.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone