Zamknij
REKLAMA

Sztuka inwestowania w sztukę

09:50, 07.12.2017 | WP
REKLAMA
Skomentuj

Sztuka nieprzypadkowo znalazła się wśród popularnych inwestycji alternatywnych. Inwestowanie w sztukę nie tylko chroni pieniądze i przynosi zysk, ale należy także do inwestycji prestiżowych.


Koneserzy sztuki łączą rentowność z miłością a większość inwestorów próbuje połączyć zyskowność z przyjemnością.
Inwestować w sztukę można na kilka sposobów.
Najbogatsi często kupują dzieła sztuki znanych artystów, o dużej wartości i cenione już przez kilka pokoleń. Z reguły są one kupowane przez domy aukcyjne, a nabywcy muszą się liczyć z ceną wyższą niż rynkowa. W takim przypadku celem inwestycji nie jest jednak szybka sprzedaż, kolekcjonerzy nabywają natomiast takie dzieła sztuki, żeby zostawić majątek swoim dzieciom i wnukom. Cechą charakterystyczną wspomnianych inwestycji jest wysoki próg wejścia. Dotychczas najdroższym dziełem sztuki, który trafił do koneserów był obraz francuskiego malarza Paula Cézanne „Gracze w karty”. Królewska rodzina z Kataru zapłaciła za niego 250 milionów dolarów w 2012 roku
Oczywiście, można kupić takie obrazy czy rzeźby w dobrej cenie i bezpośrednio od właścicieli z kolekcji prywatnych. W takiej sytuacji niezbędna będzie jednak ekspertyza i analiza autentyczności - na rynku można bowiem znaleźć wiele podróbek, a profesjonalna wiedza specjalistyczna bywa bardzo kosztowna.

Bardzo perspektywicznym tematem są natomiast inwestycje w sztukę współczesną. W tym przypadku i przy znacznie mniejszym poziomie inwestycji kapitału, wzrost wartości dzieł sztuki może być bardzo wysoki. Kupno sztuki współczesnej pozwala nie tylko na lokowanie środków, ale także na osiągnięcie dobrego zysku.

Inspirujący przykład takich inwestycji pochodzi z XX wieku, gdy w 1904 roku bankier André Level wraz z kolegami nabył około 100 obrazów i rysunków impresjonistów, wśród których były dzieła Picassa i Matisse. Dziesięć lat później, na początku pierwszej wojny światowej, ceny prac francuskich artystów wzrosły i kolekcja została z powodzeniem sprzedana: część obrazów została sprzedana po dziesięciokrotnej wyższej cenie, a łączny zysk był czterokrotnie wyższy od początkowej inwestycji. Matematycznie mamy więc 400% za 10 lat lub 40% rocznie.
Inwestycja w sztukę nie polega jednak na kupnie obrazu od znajomego artysty. Zakup musi być prowadzony przez galerię sztuki lub doradców, którzy mogą skutecznie ocenić potencjał wzrostu ceny danego dzieła. Wspomniany potencjał będzie zależał od promocji artysty, jego udziału  w różnorodnych wystawach, targach, plenerach. Galeriom na tym zależy i mają one przygotowane plany promocji artystów.
W branży działają również kolekcjonerzy, którzy sami inwestują w promocję artystów i w zamian za swój patronat kupują jego dzieła w bardzo dobrej cenie.
Inwestycja, która jest realizowana dla przyjemności i przyszłych pokoleń powinna iść od serca, inwestycja zyskowna wymaga jednak „chłodnej głowy”. W tym przypadku jest konieczne korzystanie z usług ekspertów.

Walerij Pryżkow, właściciel WP CAPITAL
Posiada duże doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z zarządzaniem wysokiego szczebla oraz doświadczenie w stosunkach międzynarodowych. Z sukcesem zarządzał zarówno firmami, jak i departamentami w kilku różnych krajach. Obecnie jest prezesem firmy transportowo- logistycznej oraz ekspertem w sprawach inwestycji kapitałowych w kraju i za granicą. Jest również koneserem sztuki i miłośnikiem gastronomii różnych kultur.

(WP)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone