Zamknij

Aktywnie uczą się języków

18:14, 03.03.2018 G.B
Skomentuj

Wejherowska szkoła społeczna promuje idee aktywnego uczenia się języków obcych.

W ramach nowego, autorskiego przedmiotu dla klas IV z zakresu edukacji językowej „English is fun” uczniowie nie tylko maja okazję rozwijać kompetencje językowe, ale również, korzystając z najnowszych technologii rozwijać warsztat pracy własnej. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji przyszłości takich jak kreatywność, innowacyjność, współpraca, alfabetyzacja w zakresie korzystania z nowych mediów. Ponadto rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, dyscypliny i przedsiębiorczości oraz kształtowanie postawy otwartej na innowacje dydaktyczne i językowe. Uczeń jest współodpowiedzialny za proces kształcenia, za planowanie warsztatu pracy oraz tworzenie pomocy dydaktycznych w języku angielskim. Nauczyciele, którzy są pomysłodawcami przedmiotu; dr Aleksandra Kurowska-Susdorf i mgr Tomasz Mazur zachęcają uczniów do świadomego i samodzielnego kształcenia się poprzez tworzenie między innymi gier dydaktycznych czy prezentacji multimedialnych. Warsztaty językowe „English is fun” to również okazja do rozwijania umiejętności planowania pracy własnej i grupowej, negocjacja znaczeń i pomysłów oraz kształtowanie postawy ciekawości, używania języka angielskiego w różnych kontekstach kulturowych i w sytuacjach problemowych.

Wykorzystanie w czasie zajęć elementów z metody projektu wspiera ucznia w samodzielnym diagnozowaniu mocnych stron i predyspozycji, stanowi również doskonałą okazję do pracy we współpracy. Treści programu realizowane są w kilku blokach tematycznych. Blok pierwszy charakteryzuje się konstruktywnym podejściem do uczenia się w działaniu. Uczniowie, w myśl gamifikacji, grają w gry językowe, ucząc się współpracy. Są również konstruktorami swoich własnych, językowych gier edukacyjnych. Każda ich aktywność zanurzona jest w języku, który nauczany jest peryferyjnie poprzez np. aktywne słuchanie anglojęzycznych piosenek w trakcie działania uczniów. Kolejny blok kładzie nacisk na aktywność w obszarze języka angielskiego; pisanego i prezentowanego podczas wystąpień publicznych oraz działanie mające na celu wykorzystanie pomocy multimedialnych w edukacji. Uczniowie tworzą własne prezentacie multimedialne w języku angielskim, dokonują analizy i syntezy zgromadzonych materiałów wizualnych, selekcji informacji oraz korzystają ze słowników językowych online. Kolejne bloki nastawione są na pełną ekspozycję na język angielski poprzez różnorodne środki przekazu; animacje, film, muzyka, dydaktyczne gry językowe online itd.

Nadrzędnym założeniem autorskiego pomysłu przedmiotu „English is fun” jest aktywizacja ucznia poprzez stosowanie narzędzi multimedialnych. Rozwijanie inteligencji lingwistycznej poprzez zanurzenie w języku w czasie zabawy sprawi, że dzieci wykształcą prawidłowe nawyki językowe, co tym samym umożliwi mu szybsze uczenie się innych języków obcych w sposób przyjemny, aktywny, twórczy, inny niż tradycyjny model transmisji.

(G.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%