- Prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, niezawodowej oraz prowadzenia rdd,
- kompletowanie dokumentacji kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenia rdd,
- przygotowywanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej i prowadzenia rdd oraz dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, prowadzenie spraw związanych z kwalifikowaniem osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rdd i placówek opiekuńczo wychowawczych typu rodzinnego oraz przygotowywanie świadectw ukończenia szkolenia i zaświadczeń kwalifikacyjnych,
- przygotowanie szkoleń dla kandydatów na rodziny zastępcze spokrewnione,
- prowadzenie rejestru danych o osobach zakwalifikowanych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, niezawodowej lub do prowadzenia rdd, rejestru wydanych świadectw i zaświadczeń kwalifikacyjnych,
- organizowanie poradnictwa zawodowego dla wychowanków przebywających w rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej,
- nadzór i koordynowanie realizacji programu dla usamodzielniających się wychowanków pieczy zastępczej pn. Drogowskaz do samodzielności,
- organizowanie grup wsparcia dla rodzin z problemami opiekuńczo-wychowawczymi,
- organizowanie oraz prowadzenie spraw związanych z pomocą wolontariuszy dla rodzin zastępczych, w oparciu o wymogi ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
- opracowanie planu szkoleń dla pracowników Zespołu w celu podniesienia ich kwalifikacji i wnioskowanie do Dyrektora PCPR o udział w szkoleniach dla pracowników,
- redagowanie Biuletynu Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej,
- promowanie rodzicielstwa zastępczego poprzez opracowywanie niezbędnej dokumentacji i pozyskiwanie partnerów zewnętrznych do współpracy w ramach promocji,
- współudział w realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej
- współudział w przygotowywaniu dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych na zajmowanym stanowisku,
- podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną zastępczą oraz prowadzącymi rodzinny dom dziecka,
- przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obwiązujących w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
- wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków,
- zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
StPr/24/0711
data rozpoczęcia pracy od 01.05.2024
wynagrodzenie od od 5 000 PLN