REKLAMA

Zakupy online i porzucony koszyk – dlaczego tak się dzieje?

10:18, 07.08.2017 | artykuł sponsorowany
REKLAMA
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Zakupy przez internet, stają się coraz bardziej popularne. Czynników, które w bezpośredni sposób na to wpływają, jest bardzo dużo. Przede wszystkim jednak, ważne jest to, że kupując online, oszczędzamy bardzo dużo czasu. Możemy też dokładnie zastanowić się nad tym, czy faktycznie ten produkt będzie dla nas najlepszy. Co więcej, kupowanie przez internet, jest też w dużej mierze znacznie tańsze. No właśnie – skoro tyle plusów płynie z zakupów przez internet, to dlaczego bardzo często dzieje się tak, że koszyk, mimo wejścia na stronę sklepu, jest pusty a klient niczego nie kupi? Przyczyny mogą być tutaj bardzo różne.

Koszt wysyłki jest za duży

Przede wszystkim należy najpierw dotrzeć do naszej docelowej grupy odbiorców. Im strona naszego sklepu jest wyżej w wynikach wyszukiwania tym lepiej. Zobacz, jak to działa tutaj: http://www.the-first.pl/oferta/pozycjonowanie/pozycjonowanie-stron/. To, że uda nam się znaleźć produkt wysokiej jakości w bardzo atrakcyjnej cenie, wcale nie znaczy, ze klikniemy „dodaj do koszyka”. Albo może nawet i klikniemy, ale niekoniecznie sfinalizujemy nasza transakcję. Jedną z najczęstszych przyczyn takiego zachowania jest to, że kiedy patrzymy na koszty przesyłki, okazuje się, że są one bardzo wysokie – czasem może nawet zbyt wysokie. Kupowanie produktu, który konkretnie nas interesuje, po bardzo okazyjnej cenie, kiedy za jego wysyłkę musimy zapłacić równowartość jego ceny (albo i nawet więcej) jest zwyczajnie nieopłacalne. To w dużej mierze największy problem, jeśli mowa o dokonywaniu zakupów przez internet. Nie jest to jednak problem jedyny.

Fajnie, że u nas kupujesz, ale musisz się zarejestrować

Rejestracja, to słowo z wielu powodów bardzo nielubiane przez użytkowników Sieci. Niestety, bardzo wiele sklepów internetowych, nadal nie ma możliwości dokonania zakupów bez konieczności rejestracji. To odstrasza – cenimy sobie naszą prywatność, nie zawsze chcemy podawać nasz adres mailowy na prawo i lewo. Poza tym, rejestracja, to dodatkowy czas, który musimy poświęcić na dokonanie zakupów. A to także działa na niekorzyść.

Za długo, za długo to trwa!

Kiedy klient chce coś kupić przez internet, zazwyczaj zależy mu na tym, aby transakcja przebiegała szybko i sprawnie. Tymczasem, nierzadko jest tak, że procedura finalizacji zakupów, jest bardzo długa. To z kolei jest kolejna przyczyna, za sprawą, której klient porzuca zamysł o zakupie konkretnego produktu i wybiera sklep konkurencyjny lub też – stacjonarny. Jeśli chcemy, aby klient dokonał zakupu w naszym sklepie internetowym, nie komplikujmy. Im prostszy formularz związany z finalizacją zakupów, tym lepiej. Agencja SEO pomaga zwiększyć konwersję w e-sklepie.

Przelew tak, ale bierzemy prowizję

Dodatkowe koszty związane z dokonaniem zakupów, to także coś, czego klienci bardzo nie lubią. Wszelkiego rodzaju prowizje związane z dokonywaniem przelewów, także działają niekorzystnie na potencjalnego klienta. Jeśli zatem sklep internetowy nie ma opcji płatności bez konieczności pobrania prowizji, musimy się liczyć z tym, że klient nie dokona w naszym sklepie zakupu.

Syndrom pustego koszyka

No i ostatnia kwestia związana z „syndromem pustego koszyka”. Czas wysyłki. Nie po to kupujemy w sklepie internetowym, aby na konkretny towar czekać tydzień albo i dłużej. Idealną sytuacją jest taka, w której towar zostaje do nas wysłany w momencie zaksięgowania się wpłaty – czyli zazwyczaj następnego dnia roboczego. Jeśli sprzedający korzysta z usług firmy kurierskiej, w przeciągu maksymalnie 3 dni, towar powinien być u nas w domu. Oczywiście wszystko zależy też od tego, czy pomiędzy momentem dokonania zakupu a wysyłką, nie ma dnia wolnego. Wówczas, co jest całkiem naturalne, czas oczekiwania się wydłuża.

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone | 2017