Zamknij

Jak napisać CV, które przyciągnie wzrok pracodawcy?

14:19, 21.09.2017
Skomentuj

Starasz się o pracę, codziennie wysyłasz kilka CV. Robisz wszystko, co Twoim zdaniem jest najlepsze, aby zdobyć zatrudnienie. Niestety rzadko zdarza się, że ktoś oddzwania i zaprasza Cię na rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli tak się dzieje, to przyczyną może być Twoje CV. 

Według statystyk na około 50 wysłanych CV otrzymuje się od 3 do 8 odpowiedzi i zaproszeń do dalszego etapu rekrutacji. Nie jest to wynik rewelacyjny. Jak myślisz, co może być tego powodem? Jedną z głównych przyczyn jest to, że w większości przypadków CV nie jest kompletnie dopasowane do danej oferty pracy. Przyczyną braku zainteresowania ze strony pracodawców może być także nieodpowiednie przedstawienie swoich umiejętności.

Z tekstu poniżej dowiesz się jak napisać CV, które zainteresuje pracodawcę.

Czy napisanie uniwersalnego Curriculum Vitae i posługiwanie się nim w każdym aplikowaniu o pracę to dobry pomysł? Uniwersalne CV to pierwszy krok ku temu, aby wymarzonej pracy nie otrzymać. Duża liczba takich dokumentów nie spotyka się z żadnym odzewem ze strony pracodawców. Zamiast na ilość, lepiej będzie, jak postawisz na jakość. Najlepszą opcją jest sporządzenie kilku wersji życiorysu zawodowego. Będzie idealnie, jeśli spersonalizujesz je według branży oraz stanowiska. Na efektywne CV warto poświęcić więcej czasu. Skuteczną metodą na zainteresowanie pracodawcy jest napisanie swojego życiorysu zawodowego pod konkretne wymagania pracodawcy, o których pracodawca poinformował w ogłoszeniu o pracę.

Czy CV lepiej jest pisać szczegółowo odnosząc się do konkretów, czy też lepiej jest uogólniać?

Większość CV, które spływają na biurka rekruterów, jest opisana bardzo ogólnie. Ogólników używa większość z ubiegających się o pracę. Nie są to informacje, które zaciekawią pracodawcę.

Przykład: Większość osób, które starają się o pracę związaną z organizacją imprez, w swoim CV wpisze takie informacje jak umiejętność organizacji, komunikatywność, umiejętność pracy pod presją czasu.

Aby zostać zauważonym, warto się wyróżnić i napisać o tym, co dokładnie organizowałeś, jaki był tego rezultat, dla ilu osób była zorganizowana impreza. Liczby, dane, wyliczenia to fakty, które z całą pewnością zainteresują każdego pracodawcę. W tak skonstruowanym CV dostrzeże on bardzo konkretne korzyści dla swojej firmy. Rekruterzy bardzo rzadko czytają dokładnie każde CV. Powszechne jest to, że skupiają się na najważniejszych dla siebie informacjach. Co przyciąga uwagę rekruterów? Według przeprowadzonych badań są to liczby, wykresy, dane, tabelki, infografiki, podkreślenia, ramki. Oczywiście wszystkie te środki należy traktować z umiarem, aby nie odnieść efektu odwrotnego od zamierzonego.

Co jeszcze ożywi CV?

Wiesz czym jest eyetracking? Zobacz teraz jak napisać CV uwzględniając wiedzę o eyetrackingu. Na zupełnie nietypowe CV możesz się zdecydować w sytuacji, kiedy kandydujesz na stanowiska takie jak: specjalista marketingu, grafik, projektant stron i inne zawody związane z tym, aby wykazać się dużą kreatywnością. Nieszablonowe CV mogą również wysłać osoby mające małe doświadczenie i ubiegające się o stanowiska, na których ceniona jest pomysłowość pracowników. Czas, jaki poświęca rekruter na przejrzenie jednego CV, nie jest zbyt długi. Ciekawe elementy graficzne mogą być tym, co przykuje jego uwagę i zachęci do bardziej wnikliwego przeczytania reszty dokumentu.

Jaka powinna być forma CV

W ostatnich latach popularne stało się korzystanie z różnego typu kreatorów (przykładowy kreator cv), wzorów i szablonów, dzięki którym napisanie profesjonalnego dokumentu jest o wiele prostsze. Czarno-białe Curriculum Vitae, takie, jakie pisało się jeszcze kilka lat temu, odeszło do przeszłości. Dziś za pomocą koloru, czcionki, grafiki można w prosty sposób sprawić, że CV będzie bardziej atrakcyjne wizualnie. Forma CV każdorazowo powinna być dobrana do tego, na jakie stanowisko kandydujesz. W zawodach takich jak: księgowa, analityk danych lepiej będzie postawić na proste w formie CV bez ozdobników. Natomiast w branżach kreatywnych można pobawić się kolorami, grafikami i nietypowymi formatami. W tego typu branżach wszystko, co zaskakujące, będzie mile widziane. Każdy prawidłowo przygotowany dokument powinien zawierać takie dane jak:

  • dane osobowe
  • dane kontaktowe
  • informacja o wykształceniu, zatrudnieniu, zajmowanych stanowiskach, wykonywanych obowiązkach
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Dlaczego cele zawodowe najlepiej jest umieścić na samym początku

Dawniej w Curriculum Vitae nie zamieszczało się takich informacji jak cel zawodowy. Co powinno znaleźć się w tej rubryce? Cel zawodowy powinien być bardzo jasno sprecyzowany, konkretny, perspektywiczny, oraz odnoszący się do stanowiska, na które składasz swoją aplikację. Każdy pracodawca bardziej doceni osobę, która ma na siebie pomysł i jasno określoną ścieżkę kariery zawodowej. Jeśli umieścisz cele zawodowe na górze dokumentu, to pokażesz, że aplikacja jest dedykowana pod konkretne stanowisko. Co daje ta rubryka? Umiejętnie napisana informacja o celu zawodowym, sprawi, że zostaniesz zapamiętany przez rekrutera. Rubryka ta nie powinna być zbyt obszerna. Jeśli zmieścisz się w trzech, czterech linijkach tekstu, to będzie to ilość wystarczająca. Cel zawodowy można połączyć z podsumowaniem zawodowym. W ten sposób jeszcze lepiej pokażesz, jak wartościowym jesteś pracownikiem i jakie korzyści będzie miała firma, jeśli zostaniesz zatrudniony.

W CV ważna jest treść, ale równie ważny jest wygląd. Do tego, aby zagłębić się w treść dokumentu, zachęci jego wygląd. Postaw na przejrzystość i czytelność, zadbaj o estetykę. Sprawdź błędy ortograficzne i literówki. W dokumencie zamieść rubrykę, w której będą Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Osiągnięcia z dwóch ostatnich stanowisk pracy powinny znaleźć się na pierwszej stronie dokumentu. Bądź konkretny i unikaj niepotrzebnych informacji. Jak rozpoznać, które informacje z Twojej kariery zawodowej są zbędne? Przejrzyj dokładnie ogłoszenie o pracę i zamieść tylko te informacje, które są wymagane. Nie zawsze więcej oznacza lepiej. Duża ilość niepotrzebnych danych może tylko rozpraszać czytającego i odwracać jego uwagę od informacji najbardziej istotnych.

Kolejnym ważnym elementem jest pokazanie osobie, która będzie czytała dokument, że kolejne stanowiska wynikały z poprzednich i masz jasno ustaloną ścieżkę zawodową. Przedstawienie w ten sposób informacji o karierze zawodowej sprawi, że będziesz sprawiał wrażenie osoby kompetentnej.

I na koniec, pamiętaj o tym, aby do każdej oferty pracy podejść w sposób indywidualny. Nie ma uniwersalnych CV. Informacje dostosuj do oczekiwań pracodawcy. Pozwól mu odnieść wrażenie, że to on znalazł osobę najbardziej odpowiednią na dane stanowisko. Nie bój się szukać nowych rozwiązań, może dzięki odpowiedniemu szablonowi Twoje CV będzie wyglądało w sposób w pełni profesjonalny. Korzystaj ze zdobyczy techniki i wykorzystuj je w procesie rekrutacji. Dzięki powyższym wskazówkom masz szansę stworzyć zwracające uwagę Curriculum Vitae.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

WiktorWiktor

0 0

Trzeba dobrac jakis fajny, przyciagajacy uwage szablon no i tekst fajnie rozmiescic. Ja swoje cv robiłem na szybkiecv i wyszło super. Przyciągnęło uwagę pracodawcy i stanowisko jest już moje hehe 11:07, 13.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

NatalkaNatalka

0 0

Równiez robiłam cv na szybkiecv i jestem zadowolona z tego, co wyszlo ;) 12:03, 20.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NatalkaNatalka

0 0

Ja tez pisałam cv na syzbkiecv i wyszlo super :) Dobrałam do tego fajny szablon od nich , który wystarczająco zwraca na siebie uwage :) 11:12, 22.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RussellRussell

0 0

I am curious to find out what blog system you are using?
I'm having some minor security problems with my latest website
and I'd like to find something more risk-free. Do you have any suggestions? ux [<a href="https://gapepornmoviesvvidc.blogspot.com">gapepornmoviesvvidc.blogspot.com</a>] 17:43, 17.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%