Planowana od wielu lat modernizacja pomorskiej linii kolejowej Gdynia – Słupsk nr 202 nabrała tempa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowy na projektowanie modernizacji wraz z nadzorem autorskim za 30 mln zł.
PKP Polskie Linie kolejowe S.A. podpisały w piątek 19 stycznia dwie umowy o wartości prawie 30 mln zł netto na zaprojektowanie modernizacji linii kolejowej z Gdyni Chyloni przez Lębork do Słupska. Inwestycja skróci czas podróży na terenie województwa pomorskiego i zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacjach i przystankach.
- Inwestycja zwiększy dostępność kolei w regionie. Wpisuje się również w cele Krajowego Programu Kolejowego jakimi są wzmocnienie efektywności transportu kolejowego, poprawa bezpieczeństwa i jakości przewozów – powiedział wiceminister Kazimierz Smoliński z Ministerstwa Infrastruktury.
Projekty pozwolą na realizacje przedsięwzięcia i budowę 5 nowych przystanków i przebudowę 22 stacji i przystanków. Dla podróżnych oznacza to wygodny dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Nowe przystanki, o roboczych nazwach to: Reda Buczka (Gniewkowska), Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice.
Nowe perony będą wybudowane m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Gościcinie Wejherowskim, Bożympolu Wielkim, Godętowie, Lęborku, Pogorzelicach, Strzyżnie Słupskim, Leśnicach, Słupsku. Inwestor podkreśla, że wszystkie obiekty zostaną w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dobrą jakość obsługi zapewnią wiaty, nowe oświetlenie, ławki i czytelna informacja pasażerska.
– Podpisane umowy na projektowanie to ważny krok ku lepszej kolei na Pomorzu. W 2020 r. będziemy mogli rozpocząć modernizację, a to oznacza zwiększenie możliwości linii miedzy Gdynia - Lęborkiem a Słupskiem na koniec 2023 r. - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Modernizacja obejmie ponad 100 km linii między Gdynią Chylonią a Słupskiem. Lepsze możliwości podróży i przewozu towarów zapewni dobudowa nowych torów. Będą dwa dodatkowe tory dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Rumia – Wejherowo oraz jeden dodatkowy tor (linia dwutorowa) na odcinkach: Gdynia Chylonia - Rumia, Wejherowo – Lębork i Lębork – Słupsk. Dzięki poprawie przepustowości nadmorskiej linii, przewoźnicy będą mogli uruchamiać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.
Prace projektowe na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk mają zakończyć się w IV kwartale 2019 r. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020-2023. Łączna wartość umów na projektowanie to 29,9 mln zł netto.
Projekt w Krajowym Programie Kolejowym oszacowany jest na 2 mld zł. Współfinansowanie przewidziano z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jula14:30, 20.01.2018
2 0
Drodzy Reporterzy!
Sprawdzajcie, co piszecie! Rumi jedno "i", a w Redzie jest ulica Gniewowska, a nie Gniewkowska. 14:30, 20.01.2018