Sprawniejsza kolej w aglomeracji trójmiejskiej, szybsze podróże z Gdyni do Słupska to planowane efekty modernizacji linii Gdynia–Słupsk. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy na projektowanie za 30 mln zł.
PKP Polskie Linie kolejowe S.A. podpisały dwie umowy o wartości prawie 30 mln zł na zaprojektowanie modernizacji linii kolejowej z Gdyni Chyloni przez Lębork do Słupska. Inwestycja skróci czas podróży na terenie województwa pomorskiego i zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacjach i przystankach. Projekty pozwolą na realizację przedsięwzięcia i budowę pięciu nowych przystanków oraz przebudowę 22 stacji i przystanków. Dla podróżnych oznacza to wygodny dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Nowe perony będą wybudowane m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Gościcinie, Bożympolu Wielkim, Godętowie, Lęborku, Pogorzelicach, Strzyżnie Słupskim, Leśnicach i Słupsku. Nowe przystanki dostaną nazwy: Reda Buczka lub Gniewowska, Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dobrą jakość obsługi zapewnią wiaty, oświetlenie, ławki i czytelna informacja.
–Umowy na projektowanie to ważny krok ku lepszej kolei na Pomorzu. W 2020 roku będziemy mogli rozpocząć modernizację, a to oznacza zwiększenie możliwości linii między Gdynią i Lęborkiem a Słupskiem na koniec 2023 roku - wyjaśnia Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Modernizacja obejmie ponad 100 km linii między Gdynią Chylonią a Słupskiem. Lepsze możliwości podróży i przewozu towarów zapewni dobudowa nowych torów. Będą dwa dodatkowe tory dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Rumia–Wejherowo oraz jeden dodatkowy tor na odcinkach Gdynia Chylonia-Rumia, Wejherowo–Lębork i Lębork–Słupsk. Dzięki poprawie przepustowości linii, przewoźnicy będą mogli uruchamiać więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Wymiana rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa przejazdów zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów. Ponadto powstanie 18 nowych i siedem zmodernizowanych przejść pod torami. Inwestycja to także modernizacja 47 mostów i wiaduktów.
–Inwestycja kolejowa, zawarta w Krajowym Programie Kolejowym, jest istotna dla mieszkańców i turystów. Realizacja wpłynie na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego oraz poprawę systemu komunikacji. Zapewni sprawny i wygodny przejazd pasażerom – dodaje Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
Prace projektowe na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia–Słupsk mają zakończyć się w czwartym kwartale 2019 roku. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020-2023. Łączna wartość umów to 29,9 mln zł. Projekt w Krajowym Programie Kolejowym oszacowany jest na 2 mld zł. Współfinansowanie przewidziano z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Realista06:48, 14.03.2018
0 4
"szybsze podróże z Gdyni do Słupska" - szczególnie tak będzie, gdy powstaną: " Nowe przystanki dostaną nazwy: Reda Buczka lub Gniewowska, Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice" :) 06:48, 14.03.2018