Rozruch testowy Systemu MEVO zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot.
Niezgodna z przedmiotem zamówienia jest aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u, czy system nadzoru.
– Nie pozwala to na odbiór wartego ponad 40 milionów złotych Systemu Roweru Metropolitalnego – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot. – MEVO to bardzo nowoczesny, a zrazem największy w Europie system publicznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania
Testy prowadzone przez pracowników Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot oraz urzędników partnerskich gmin nie potwierdziły gotowości wykonawcy do uruchomienia systemu. Problemem okazała się m.in. aplikacja, która jest jednym z trzech sposobów wypożyczeń rowerów. Nie pokazuje ona prawidłowego przypisania rowerów do stacji, czy wykorzystanych minut w ramach abonamentów. Związane jest to m.in. z błędnie działającym oprogramowaniem GPS. Mimo tego, że wykonawca poprawił wiele usterek w tym zakresie, nie funkcjonuje ono nadal na wymaganym poziomie. Z punktu widzenia użytkownika ważny jest także system naliczania i rozliczania opłat, który nieprawidłowo działał w zakresie opłat dodatkowych np. za pozostawione roweru w strefie niedozwolonej. Zamawiający wniósł także wiele uwag do systemu nadzoru, który służy do rozliczania wykonawcy z umowy m.in. z relokacji rowerów, reakcji na usterki czy zapewnienia odpowiedniej liczby rowerów w systemie.
Kolejny rozruch testowy będzie możliwy po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości do uruchomienia I etapu. Co ważne, opóźnienie w uruchomieniu systemu nie ma wpływu na uruchomienie II etapu, planowanego na 1 marca 2019.
Projekt „Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17,2 mln zł.
Maciek23:54, 20.01.2019
3 1
Jak można było olać Mevo w Wejherowie...
Starzy ludzie nie kumają. 23:54, 20.01.2019
k00:07, 22.01.2019
0 0
nie tylko starzy.. 00:07, 22.01.2019
Obserwator06:45, 22.01.2019
0 0
Rowerów nie ma ,Pendolino nie zatrzymuje się na stacji ! Świat chyba nie wie o istnieniu Wejherowa ! 06:45, 22.01.2019