Zamknij

Jak głosowali mieszkańcy powiatu wejherowskiego?

12:22, 14.10.2019 A.W Aktualizacja: 14:16, 14.10.2019
Skomentuj

Państwowa Komisja Wyborcza podała już wyniki wyborów parlamentarnych w powiecie wejherowskim. Zwyciężyła partia Jarosława Kaczyńskiego, na którą głosowało 36,63 proc. mieszkańców.

Frekwencja w powiecie wejherowskim wyniosła 64,37 proc. Najwięcej osób uprawnionych do głosowania do urn poszło w Rumi (70,48 proc.), a najmniej na terenie gminy Choczewo (50,02 proc.).

W skali powiatu wejherowskiego najwięcej, bo 36 694 głosów (36,63 proc.), zdobyli kandydaci Prawa i Sprawiedliwości. Na Platformę Obywatelską głosowało 36 296 osób (36,23 proc.). Sojusz Lewicy Demokratycznej zdobył 11 300 głosów, co daje 11,28 proc.

Wejherowo:

Koalicja Obywatelska – 40,91 proc.

Prawo i Sprawiedliwość – 34,65 proc.

Lewica -11, 44 proc.

Konfederacja – 6,83 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 6,17 proc.

Rumia:

Koalicja Obywatelska – 41,12 proc.

Prawo i Sprawiedliwość – 30, 31 proc.

Lewica – 13,52 proc.

Konfederacja – 8,81 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 6,25 proc.

Reda:

Koalicja Obywatelska – 39,54 proc.

Prawo i Sprawiedliwość – 28,65 pro.

Lewica – 14,06 proc.

Konfederacja – 9,99 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 7,76 proc.

Gmina Wejherowo:

Prawo i Sprawiedliwość – 39,72 proc.

Koalicja Obywatelska – 34, 26 proc.

Lewica – 9,94 proc.

Konfederacja – 9,02 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 7,06 proc.

Gmina Choczewo:

Prawo i Sprawiedliwość – 39,26 proc.

Koalicja Obywatelska – 33,78 proc.

Lewica - 11,75 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 8,99 proc.

Konfederacja – 6,22 proc.

Gmina Łęczyce:

Prawo i Sprawiedliwość – 46,83 proc.

Koalicja Obywatelska – 22,55 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 13,10 proc.

Lewica – 9,19 proc.

Konfederacja – 8,33 proc.

Gmina Linia:

Prawo i Sprawiedliwość – 61,69 proc.

Koalicja Obywatelska – 16,86 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 10,60 proc.

Konfederacja – 5,44 proc.

Lewica – 5, 41 proc.

Gmina Luzino:

Prawo i Sprawiedliwość – 50,28 proc.

Koalicja Obywatelska – 25,08 proc.

Konfederacja – 8,93 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 8,62 proc.

Lewica – 7,09 proc.

Gmina Gniewino:

Prawo i Sprawiedliwość – 41,12 proc.

Koalicja Obywatelska – 32,09 proc.

Lewica – 9,40 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 8,81 proc.

Konfederacja – 8,59 proc.

Gmina Szemud:

Prawo i Sprawiedliwość – 41,53 proc.

Koalicja Obywatelska – 31,87 proc.

Polskie Stronnictwo Ludowe – 9,55 proc.

Lewica – 8,74 proc.

Konfederacja – 8,31 proc.

(A.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

NijakNijak

18 28

Gniewino sprzedało się dla PiS-u, wstyd!
??????
Ale dlaczego to mnie nie dziwi? Nie raz widzę w ciągu dnia matki i ojców dzieci dostających 500+ i zapomogi z opieki społecznej jak piją alkohol, zamiast dzieciom zapewnić godne życie
13:04, 14.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

 wstyd wstyd

4 2

to nieprawda 16:04, 14.10.2019


Pol Pol

4 7

Bez kitu!
Widać kaczy elektorat gołym okiem,
Wszystkie pato-matki sztuczne rzęsy, paznokcie i te tatuaże... 18:58, 14.10.2019


reo

Nina Nina

21 18

Gmina Szemud.. wstyd.. 13:12, 14.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JonJon

0 0

Wstyd masz na drugie. 09:12, 25.10.2019


BlackBlack

20 18

Luzino i Strzepcz. Te dwie gminy powinny się wstydzić... ? 13:13, 14.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PisiorPisior

2 3

Chyba ciebie hehehe wygrała najlepsza partia młotku 15:10, 15.10.2019


superhaniasuperhania

8 12

wieśniaki? 13:19, 14.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ManiekwejManiekwej

0 0

Demokracja według KO? 21:13, 20.10.2019


PolakPolak

24 28

Czyli małe trójmiasto to lemingrad. Smutne. Skąd w pomorskim tak wielu lemingów, czy to winna jakiegoś uboższego IQ czy jakaś nieprzeciętna łatwość zmanipulowania się? Jak można głosować na KO, no wstyd na całą Polskę. 13:24, 14.10.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

NiemaratunkuNiemaratunku

8 8

Wstydem jest głosować na Kaczafiego. Jeszcze moment i będziemy mieli własną Wenezuelę w Europie. 13:53, 14.10.2019


PolakPolak

6 7

Niemaratunku - wstyd to sobie dać wmówić że taki porządny człowiek jak Kaczyński to jakiś dyktator itp. 14:56, 14.10.2019


WaginWagin

8 10

Wstydzić się powinni mieszkańcy gmin głosujący na PiS. Ta partia łamie podstawową zasadę demokracji, jaką jest trójpodział władzy. 16:52, 14.10.2019


GG

2 1

Zwolennicy kaczafiego to wiesniaki,dla których liczy się tylko ochłap rzucany im na glebę z Pańskiego stołu. To widać gołym okiem ,że pislam ,kościół katolicki i reszta bandy pasa się na głupocie i ciemnocie. Takie samo stanowisko wykorzystuje Woj Gębka z Choczewa i stąd ma tylu zwolenników. Durny naród ,niedouczony i o baaardzo wąskich horyzontach. Jedno jest pocieszające. WOJEWÓDZTWO POMORSKIE BTŁO JEST I BĘDZIE BASTIONEM WOLNOŚCI NIE DO ZDOBYCIA DLA PISUARÓW. 12:30, 15.10.2019


PolszaPolsza

7 10

W Wejherowie w niektórych lokalach wyborczych nie było zasłoniętych miejsc do oddania głosu więc gdzie tajność głosowania! 14:02, 14.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WejheroWejhero

13 6

Ja to nie musiałam się kryć. I nie mam z tym problemu. Głośno komentuję,że nie znoszę pisu 14:19, 14.10.2019


Dumny z  PISDumny z PIS

15 14

ja popieram Pis
+500
emerytura kobiet 60 lat a nie jak było 67
i wiele innych żeczy
20:54, 14.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pikipiki

5 2

Kto sponsoruje te 500+ ? Tylko logiczne odpowiedzi poproszę -raczej nie ci ,co pobierają a od nigdy nie pracowali ? Żyjemy dłużej ,a emeryturę chcemy szybciej- jak to pogodzić ekonomicznie ? Te pomysły są fajne ,ale bez poparcia gospodarczego -co zauważamy w sklepach przy kasie ,co zauwazymy niedługo w cenach nośników energii. Tak ,po to przejęli spółki energetyczne aby na nie przerzucić finansowo swoje pomysły .Te spółki sa wydrenowane ,nie mają za co robić modernizacji -banki nie pożyczają na karbon ,więc same musza sobie radzić . Jak zasponsorować spółki ? Wprowadzić przymusową daninę ze spłatą odwleczoną w czasie ,czyli PPK -tak to my składkami pożyczamy tym spółkom finansując je poprzez giełdę ,koło się zamyka ,bo sami się zadłużamy we własnym kraju -zyskuja banki i owe spółki .Wyobraź sobie beczkę do której ktoś ciągle dolewa litr wody ,ale jednocześnie podkrada 1.5 litra -kiedyś ,a już wcale niedługo beczka będzie pusta . Idealnie byłoby wlać litr i podkraść 0.5 litra ,a choćby litr na litr ,ale nikt za darmo nie pracuje ,więc te braki to koszty . 15:43, 15.10.2019


ManiekwejManiekwej

0 1

Piki, na podstawie jakich danych ekonomicznych wyciągasz swoje wnioski? Jakieś masz czy powtarzasz w kółko jak baran to co wszyscy wokół. Pieniądze na 500+ były już od dawna tylko poprzednia władza cedowała je na wsparcia przedsiębiorców ale oni zawiedli. Byliśmy zieloną wyspą a ludzie nie mieli z tego nic. Te pieniądze były przejadane przez przedsiębiorców (oczywiście nie wszystkich) a nie inwestowane w infrastrukturę, płace itp. To spowodowało, że PIS wygrało wybory i wina że tak się stało leży tylko po stronie rządu i elit.
Pozdrawiam. 21:21, 20.10.2019


NiuniuśNiuniuś

9 1

Radzę korzystać z słownika języka polskiego. 21:35, 14.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DomiliDomili

17 3

Czyli im większe wygwizdowie, tym wieksze poparcie dla PIS.... 05:06, 15.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GG

1 1

Problem z tym ,że Polska to jedno wielkie wygwizdowie,od 4 lat,odkąd pislam zepchnął nas na margines UE. 00:41, 17.10.2019


POPIERAMPOPIERAM

10 11

tylko PIS 14:00, 15.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PikiPiki

3 1

Super ,argumenty ? 01:42, 16.10.2019


eurosceptykeurosceptyk

2 3

Im dalej od UE tym spokojniej, najlepiej to iść w ślady UK 17:41, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tadeuktadeuk

1 0

W sumie mozna próbować ,ale co w zamian ? Zostajemy sami w EU .Oni sobie bez nas poradzą ,więc założą cła na towary produkowane u nas ,ale konkurencyjne-gdzie je sprzedamy ? My się zemścimy i też nałożymy cła,tyle,że to my potrzebujemy nowoczesnych technologii ,a nie oni zacofanych wyrobów rzemiosła . Dobrze w UE nie jest ,ale poza UE będąc w Europie ,ale nie mając nic do zaoferowania światu (na dużo skalę zaoferowania ,produktu przynoszącego Polsce konkretne pieniądze ) zginiemy . Zrobi się skansen prostych chłoporobotników ,bo ci z aspiracjami uciekną tam ,gdzie są mozliwości . 15:25, 18.10.2019


JoachimJoachim

6 2

No ale zaraz...tak piszecie na ten PIS (nie mylić - nie bronię) ...ale przecież Platforma nie posiada żadnego programu.Czyli jak?...głosujecie bo ...dobrze gadają lub dobrze się prezentują w telewizji? Zawsze wydawało mi się,że ocenia się partie po tym co uczynili a jeśli jest nowa to po programie jaki prezentują.Z tego co wiem to PO ani programu nie posiada i nic przez 8 lat nie zrobiła konkretnego.Dlaczego zatem nadal ktoś oddaje na nich głos???Wytłumaczcie mi. 15:23, 18.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wolinwolin

0 0

PO może mieć program ,ale nic nie zrobi ,gdy partia rządząca wkłada projekty do tzw zamrażarki . Potem wyciąga je ,przepisuje dopisując kropki i przecinki i przedstawia jako swoje . Prosty przykład -wczoraj podano w TVP ,że przewodniczący rady Europy itd itd (sprawa brexit) ,a kto tam skojarzy ,że chodzi o p. Tuska? Fajnie gdyby tvpis podawało imię i nazwisko przewodniczącego ,tak jak podaje gdy tylko coś jest anty jego osobie . Tak samo jak nie nagłaśnia się pomysłów PO.Jesli już ,to podaje się jak to w EU jest źle ,że ktoś coś ukradł ,potem, przebitka informacji o PO (opozycji ) ,potem co dobre w Polsce i przebitka obszerna o PIs . Przy takich działaniach słuchałbyś co ma PO do powiedzenia skoro dostałeś i dostajesz przekaz podprogowy z mediów ? Aby coś wiedzieć,to trzeba szukać poza mediami . Wtedy nie zadasz pytania o program PO czy opozycji ,bo będziesz się orientował w temacie . Co innego ,że PO pod władzą aktualnego szefa dryfuje w śmieszność . 15:33, 18.10.2019


JoachimJoachim

3 2

Zgadza się co napisałeś lecz nie uważasz,że mieli już swoje "5 minut" przez 8 lat z zupełnie innym przewodniczącym.Bardzo mało zrealizowali z tego co ówcześnie obiecywali.Na tym między innymi opiera się moja opinia. 15:49, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aa

0 1

a 18:08, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%