Zamknij
REKLAMA

Udane i aktywne ferie

11:00, 08.02.2019 | D.D.
REKLAMA
Skomentuj
mat.prasowe

Już w poniedziałek dzieci z województwa pomorskiego rozpoczną ferie. To doskonały moment, aby zachęcić je do skorzystania z aktywności niedostępnych w czasie innych pór roku.

Ruch i sport to doskonała forma spędzania czasu hartuje, poprawia kondycję i sprawność umysłową. Jest też dobrą formą relaksu, która pozwala odpocząć od szkolnych obowiązków i nauki. Formę ruchu należy oczywiście dostosować do możliwości, wieku i chęci dziecka, ale nawet sportowa zabawa i jego rekreacyjne uprawianie są wartościowe. Poprawiają nie tylko zdrowie, ale też nastrój.

Szusowanie na nartach, zjazdy na snowboardzie czy podróżowanie przez zaśnieżony las na biegówkach to typowo zimowe sporty, które każdego roku zdobywają nowych fanów. Korzystają z nich głównie osoby, które miały okazję wyjechać w góry. Na szczęście śnieg dostarcza też więcej okazji do ruchu.

Obecnie zimy nie zawsze zapewniają aurę odpowiednią dla typowo zimowych atrakcji. Jednak to nie powód, by spędzić ferie przed telewizorem. Wiele miejscowości ma miejskie lodowiska zarówno na świeżym powietrzu, jak i pod dachem. Ich zaletą jest to, że można z nich korzystać nawet, gdy temperatury nie spadają poniżej zera, a łyżwy wypożyczyć można na miejscu.

Inną sportową atrakcją dostępną cały rok są kryte baseny. Ferie to dobry moment na to, by najmłodsi członkowie rodziny nauczyli się pływać, przygotowując się w ten sposób do sezonu letniego. Pod dachem są także kręgielnie czy popularne ostatnio parki trampolin. Również niektóre szkoły czy kluby sportowe, proponują dzieciom ciekawe formy aktywnych zajęć na czas ferii.

Pomysłów do zabawy możemy szukać np. w materiałach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, w której bierze udział już co drugie przedszkole w Polsce. Okazuje się, że podskoki, naśladowanie ruchów zwierząt, taniec przy ulubionych piosenkach to także wartościowe formy ruchu.

Planując aktywne zabawy pamiętajmy o zapewnieniu dziecku wystarczającej ilości energii, tak by wystarczyło jej na skorzystanie z różnych zimowych atrakcji. Pożywne śniadanie z pełnoziarnistego pieczywa, szklanka soku czy pysznego kakao to dobry start w nowy dzień. Nie zapomnijmy też o zabraniu ze sobą przekąsek, a także o nawodnieniu.

Dobrym pomysłem jest saszetka musu czy pudełko z pokrojonymi warzywami i kanapką, a do tego butelka wody lub soku. Więcej energii zużyje nasza pociecha podczas jazdy na łyżwach czy w trakcie sportowych zawodów w lokalnym ośrodku niż podczas seansu filmowego w kinie.

REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone