Zamknij

Jak nazwać serwis, czyli o domenach w praktyce

08:43, 13.03.2019 ?.W Aktualizacja: 08:45, 13.03.2019
Skomentuj

Teoretycznie, o sukcesie marketingowym i co za tym idzie Twoich wysokich zyskach i dużym obrocie przesądza jakość proponowanych grupie targetowej produktów, czy usług. Praktycznie jednak, zwłaszcza odkąd zaczął dominować e-commerce, to czy masz solidną i atrakcyjnie prezentującą się dla odbiorców ofertę staje się niekiedy mniej istotne niż reklama związana z prowadzeniem biznesu. Online wybić się jest bowiem znacznie ciężej, bo konkurencja systematycznie rośnie, a swoje wirtualne wizytówki mają w zasadzie wszyscy bez wyjątku, niezależnie od rodzaju i typu działań realizowanych w sieci. Nieprzypadkowe jest zatem aż tak duże parcie na pomysłowo konstruowane strony www, a także chwytliwe domeny. I to właśnie te ostatnie, a ściślej ich wybór, stanowić będą główny temat naszych rozważań.

Strzał w dziesiątkę

Z definicji, jako domenę internetową określa się ciąg znaków służący wyróżnieniu danej strony www, która znajduje się na serwerach DNS, czyli Domain Name System. Poprzez posiadanie dobrze dobranego adresu, internauci mogą odnaleźć Cię w sieci, wchodząc na Twą wirtualną wizytówkę i korzystać z niej wedle uznania – czytać, zapoznawać się z ofertą czy marką, komentować, zamawiać produkty, rezerwować usługi itp. Właściwe nazewnictwo niewątpliwie jest pierwszym krokiem, który skłania odbiorców prezentowanych przez Ciebie treści do zwiedzenia akurat Twojej a nie jakiejkolwiek innej witryny sieciowej, dlatego też inwestycja w opisywane domeny musi być aż tak ważna i nieprzypadkowa. Jeżeli nie masz bladego pojęcia na temat tego, czym kierować się wybierając swą optymalna nazwę online, koniecznie postaw na porady ekspertów typu Linuxpl.com, którzy zasugerują jaka domena będzie idealnym rozwiązaniem konkretnie w Twym przypadku, a także w związku z takim a nie innym posiadanym przez Ciebie biznesem.

Sprawdzone receptury

Nie wszyscy jednakże, chcąc wybrać dobrą nazwę dla swojej strony internetowej od razu sięgają po wsparcie profesjonalistów. Wielu, nawet kompletnie raczkujących w wirtualnym świecie, próbuje w tej materii własnych sił. Pytanie tylko- jak zacząć, aby nie błądzić? Przepis na sprawdzoną domenę istnieje i jest kilka cennych porad, które śmiało uznać można za uniwersalne, a więc dobrze nadające się dla każdego przyszłego właściciela witryny. Zacznijmy więc od tego, z czego zbudowana jest domena – ma ona dwie zasadnicze części, a więc nazwę główną – podstawową – oraz końcówkę, a zatem tak zwane rozszerzenie. Najlepiej kierować się zasadą skojarzeń, a więc nie wybierać przypadkowych domen, zaś takich, które nawiązują czy to do działalności firmy, czy jej nazwy bądź marki oraz tematyki poruszanej na stronie. Jeżeli natomiast chodzi o końcówkę, to pomyślmy, dokąd chcemy sięgać swą wirtualną propozycją, a mianowicie gdy koncentrujemy się na Polsce, niech rozszerzenie brzmi „.pl”, jeżeli wychodzimy na teren innego kraju, końcówka musi być zgodna z zakończeniami odgórnie przypisywanymi danym państwom, a więc przykładowo „.de” dla Niemiec, czy „.ru” dla Rosji. Ponadto mile widziane i określane jako tzw. domeny najwyższego poziomu okazują się te zawierające w sobie końcówki ponadregionalne, a zatem „.com”, „.org”, „.net.”.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%