Zamknij

Nadchodzi zima. Co zrobić, by auto odpaliło?

09:00, 16.11.2018 D.D.
Skomentuj Circle K Polska Circle K Polska

16 listopada w Polsce to pierwszy dzień kalendarzowej zimy dla kierowców. Właśnie w tym dniu stacje wprowadzają do sprzedaży paliwa o podwyższonych parametrach niskotemperaturowych. Chociaż synoptycy ostrzegają przed znacznym ochłodzeniem, to na prawdziwe mrozy kierowcy muszą jeszcze poczekać. Mimo to już teraz warto przygotować auto do sezonu zimowego, by zapobiec najczęstszym problemom pojawiającym się w samochodach z silnikiem diesla.

Trudności z uruchomieniem pojazdu to jeden z najczęstszych problemów, które spotykają kierowców z silnikiem diesla. W ubiegłym roku miała je połowa właścicieli samochodów z tego typu silnikiem. Do najczęściej wskazywanych przyczyn trudności z odpaleniem silnika należą: słaby akumulator oraz trudne warunki atmosferyczne – mróz. Jedynie nieliczni wskazują jako przyczynę niską jakość paliwa i zanieczyszczenie filtra.

Nawet najlepiej przygotowany pojazd nie wygra walki z niskimi temperaturami bez odpowiedniego paliwa w baku. Klasa oleju napędowego ma istotne znaczenie nie tylko dla jakości jazdy, ale wpływa również na rozruch silnika. Od 16 listopada stacje paliw w Polsce mają obowiązek wprowadzenia paliw zimowych.

Charakteryzują się one obniżoną temperaturą zablokowania zimnego filtra, która wynosi maks. -20°C. Jednak w oleju napędowym występuje jeszcze jeden bardzo istotny parametr, jakim jest temperatura mętnienia. Określa on moment krystalizowania się parafin w oleju napędowym, które blokują swobodny przepływ paliwa przez filtr.

W wyniku utrudnionego ruchu paliwa, auto może mieć problem z odpaleniem, nawet jeśli zatankowano zimowy olej napędowy, a temperatura na zewnątrz sięga zaledwie kilku stopni poniżej zera. Zgodnie z obowiązującymi przepisami temperatura mętnienia nie jest gwarantowana w standardowych zimowych olejach napędowych.

Odpowiedzią na bardzo niskie temperatury jest diesel arktyczny, który charakteryzuje się gwarantowaną temperaturą mętnienia maks. -22°C oraz obniżoną do -32°C temperaturą zablokowania zimnego filtra. Dzięki temu możliwe jest uruchomienie silnika samochodu nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Dodatkowo diesel arktyczny nie zawiera biokomponentów pogarszających właściwości niskotemperaturowe paliwa oraz posiada dodatek uszlachetniający, który oczyszcza silnik z osadów, właściwie go zabezpiecza i pozwala dojechać nawet do 3% dalej.
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

PASAZERPASAZER

0 0

CZY MZK W WEJHEROWIE MA GOSPODARZA ,? A JESLI TAK TO DLACZEGO LEKCEWAZY ,LUDZI DZIEKI KTORYM ,MA PRACE I ZYJE DOSTATNIO ??? !!! AUT.NR 5 DZISIAJ TJ 19.11.2018 ZAMIAST PRZYJECHAC O 9 , 21 PRZYJECHAL O 9 ,41 , PRZYSTANEK VIS A VIS DWORCA ,ANI JEDNEJ SZYBY OD LAT, LUDZIE MOWIA ZA RANO SZBY ZALOZYLI ,(KIEDYS TAK ) A W NOCY CI SAMI LUDZIE TE SZYBY ZDEJMOWAKI I ODJECHALI,A MOZE BY TAK PANOWIE Z MZK RUSZYLI SWOJE 4 LITERY ZZA BIUREK I POSTALI NA TAKIM PSEUDOPRZYSTANKU ? GODZINE JAK MY DZISIAJ ? ZA CO BIERZECIE KASE CO ? ZA CO !!! ???????????? 11:46, 19.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

BubblesBubbles

0 0

W razie problemów z turbosprężarką warto natomiast wybrać się do sprawdzonego warsztatu takiego jak AMSerwis w Trójmieście. 14:46, 25.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%