Zamknij

System CRM - definicja, rodzaje i zastosowanie. Wszystko, co powinieneś wiedzieć

14:19, 26.08.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:19, 26.08.2019
Skomentuj

Wiele mówi się o zarządzaniu relacjami z klientami w biznesie, ale niewiele osób rozumie ideę przyświecającą temu rozwiązaniu. Czym jest system CRM, jakie są jego rodzaje i do czego można go wykorzystać? Na te wszystkie pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

System CRM – definicja

CRM to skrót od angielskiej nazwy Customer Relationship Management, czyli innymi słowy zarządzanie relacjami z klientami. To rozwiązanie opiera się na stawianiu zleceniodawcy w centrum zainteresowania całej firmy na każdym etapie jego obsługi. Dzięki systemowi CRM każde nowe zadanie może być szybciej i lepiej wykonane, co bezpośrednio przyczyni się do pozytywnych odczuć klientów oraz pogłębienia ich relacji z marką. Pozytywnym efektem takich działań jest pojawiająca się lojalność – a o nią właśnie chodzi w systemie zarządzania relacjami z klientem. Filozofia CRM jest realizowana na różne sposoby, między innymi dzięki programom komputerowym wspierającym efektywne zarządzanie relacjami z klientem na co dzień.

4 podstawowe rodzaje systemów CRM

Systemy do zarządzania relacjami z klientem można podzielić na cztery podstawowe rodzaje.

#1 CRM stacjonarny i system SaaS

CRM stacjonarny to jedna z pierwszych wersji systemów, które były wgrywane na firmowe komputery lub serwer zewnętrzny. Sytuacja zmieniła się w momencie gdy powstały chmury i dyski do gromadzenia plików w Internecie. Dziś zyskują na popularności systemy typu SaaS – Software as a Service. Aby skorzystać z tego rozwiązania wystarczy wejść na właściwą stronę, zarejestrować się i zapłacić. Następnie możesz korzystać z danego CRMu za pośrednictwem przeglądarki.

#2 CRM uniwersalny i branżowy

Uniwersalny system CRM nie jest dedykowany żadnej branży – posiada gamę uniwersalnych rozwiązań potrzebnych podczas standardowej obsługi klienta. Program można modyfikować i dostosować do własnych potrzeb, ale nie ma mowy o pełnej dowolności. Bardziej skomplikowane czy złożone biznesy wykorzystują branżowy CRM – dopasowany do potrzeb indywidualnego klienta. Tego rodzaju rozwiązania są implementowane w bankach oraz firmach telekomunikacyjnych.

#3 CRM dla klientów indywidualnych i biznesowych

W działaniach wielu firm występuje wyraźny podział na obsługę klienta indywidualnego oraz biznesowego. Nic w tym dziwnego – każdy z nich ma inne potrzeby, które wymagają odmiennego podejścia. Właśnie dlatego powstały systemy CRM B2B oraz B2C – modelują podejście sprzedażowe i dopasowują do klienta, z którym pracujesz.

#4 CRM Open Source i Licencjonowany

Systemy CRM to komercyjne produkty, do których można kupić dostęp bądź licencję. Pierwsze rozwiązanie, oparte o otwarty kod źródłowy, możesz modyfikować wedle uznania. Natomiast za CRM licencjonowany zapłacisz raz bądź kilka razy – opłaty mogą być rozłożone na kwartały czy lata.

Podsumowanie

Systemy CRM są bardzo pomocne podczas prowadzenia biznesu – dlatego warto o nich wiedzieć jak najwięcej. Jeśli jesteś zainteresowany wprowadzaniem takiego rozwiązania do swojej firmy, zajrzyj na stronę Baseline.pl i znajdź produkt odpowiedni dla siebie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

RafalRafal

0 0

Fajny artykuł. My używamy Firmao CRM u nas w biurze. 13:22, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Anna4567Anna4567

0 0

Moja firma korzysta z Firmao (https://firmao.pl/?pk_campaign=dm_info )od kilku lat i byłoby ciężko prowadzić firmę bez takiego wsparcia. Mamy dopasowany system pod specyfikę naszej firmy, u nas się sprawdza. Zależało nam na integracji z programem Symfonia i właśnie tutaj znaleźliśmy to rozwiązanie. Firmao ma super wsparcie techniczne i możliwość założenia darmowego konta testowego. Polecam. 14:46, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnieszkaW.AgnieszkaW.

0 0

Bardzo fajny artykuł, myślę, że przydatny dla osób szukających CRMa. Moja firma wybrała kilka lat temu Firmao https://firmao.pl/?pk_campaign=dm_oferty. System mimo kilku niedociągnięć naprawdę się sprawdza. Jest prosty, intuicyjny, działa w chmurze. Mogę polecić.
09:05, 23.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hatulhatul

0 0

Akurat na Berberis nie powinniście mieć żadnych problemów. Z ich systemem działamy od ponad roku. Wersja Composita. Ważny jest wybór takiej wersji, żeby mieć wszystkie istotne rozwiązania, ale jednocześnie nie płacić za takie rozwiązania, które są dla was zbędne. 07:18, 16.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

potekspoteks

0 0

Berberis rozwiązuje w zasadzie wszystkie problemy. U nas wszystko zniknęło i się poprawiło. Aktualnie sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej, zero problemów i komplikacji. A jak u was? Czego można aktualnie oczekiwać? Mnie ciężko już sobie wyobrazić sprawne działanie bez wsparcia oprogramowaniem. 07:17, 01.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%