Zamknij

Teraz autobus, w przyszłości trolejbusy

14:23, 31.03.2017
Skomentuj
Linia 84 to pierwsza nowa linia autobusowa stworzona na terenie Rumi od 2010 roku. Zostanie uruchomiona w sobotę, 1 kwietnia, a funkcjonować będzie we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co ok. 60 minut.


Pierwsi pasażerowie mieli już okazję przejechać się nową trasą. Autobus wykonał bowiem pierwszy, inauguracyjny kurs. Przewiózł całą trasą przedstawicieli władz miasta oraz ZKM Gdynia, a także mieszkańców.


- Stara Rumia nie miała nigdy autobusu ? mówi Michał Pasieczny, burmistrz Rumi. - Od soboty ta jedna z najstarszych dzielnic naszego miasta będzie skomunikowana. W zeszłym roku wybudowaliśmy dwa odcinki ulic po to, aby mógł tędy pojechać miejski autobus. Druga sprawa, o którą mieszkańcy Szmelty prosili od lat, to połączenie tej dzielnicy z przychodnią zdrowia. To szczególnie ważne dla osób starszych. Autobus linii 84, którą właśnie uruchamiamy, pojedzie ze Szmelty przez dworzec, przychodnię zdrowia, dzielnice Stara Rumia i Lotnisko, aż do Centrum Handlowego Auchan.


Dokładna trasa linii 84: Centrum Handlowe ?Port Rumia? ? Kosynierów ? Kościuszki ? Partyzantów ? Lipowa ? Mostowa ? Wiązowa ? Borówkowa ? Chełmińska ? Derdowskiego ? Wybickiego ? Starowiejska ? Rumia Dworzec PKP ? Sobieskiego ? Sabata ? Batorego ? Św. Józefa ? Podmokła.


- Cieszymy się, że w tej kadencji udało się doprowadzić do uruchomienia linii autobusowej nr 84 ? mówi Ariel Sinicki, przewodniczący Rady Miejskiej Rumi. - Od wielu lat mieszkańcy m.in. Szmelty i Starej Rumi apelowali o usprawnienie komunikacji miejskiej w tym obszarze i swobodny dostęp do szkół, dworca czy przychodni.


Władze miasta zapowiadają, że w planach jest dalszy rozwój komunikacji zbiorowej w mieście. Wciąż rozważana jest możliwość przedłużenia tras gdyńskich trolejbusów tak, aby dojeżdżały aż do Rumi.


- Ale zależy to m.in. od funduszy ? wyjaśnia burmistrz Pasieczny. - Rocznie komunikacja miejska kosztuje nas (budżet miasta) ok. 2,5 mln zł. Plany, aby trolejbusy jeździły do Rumi, wciąż są ? szczególnie w kontekście budowy węzła integracyjnego Janowo. Po wybudowaniu tunelu będziemy rozważać taką możliwość. Akumulatory w trolejbusach są coraz bardziej wydajne, co umożliwia wydłużenie ich trasy aż do Rumi bez konieczności budowania linii trakcyjnej. To oczywiście perspektywa kilku lat, ale rozmowy już się toczą.


Potwierdza to przedstawiciel Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.


- W planach jest wydłużenie linii od Gdyni Cisowej z Osiedla Sibeliusa poprzez węzeł Janowo do centrum Rumi ? wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego ZKM. - Byłoby to bardzo silne powiązanie Gdyni z Rumią, gdyż nie tylko autobusy linii R obsługiwałyby połączenie między tymi miastami, ale też trolejbusy korzystające z napędu bateryjnego. Dzisiejsze pojazdy z powodzeniem będą w stanie dojechać do każdego zakątka Rumi korzystając tylko z wbudowanych akumulatorów.


Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

TomekTomek

1 1

MArcin Gromadzki - TYLKO do Rumi? A odrobinę dalej? 15:22, 31.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

olekolek

1 5

Ale M.PASIECZNY WYKRYŁ NAJNOWSZY MODEL SWOJEJ REKLAMY I TAK TO CIEBIE NIE POMOŻE PRZED WYBORAMI TAK SAMO TO DOTYCZY ARIELA SIENICKIEGO ,,,,,, 17:19, 01.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JadwigaJadwiga

1 1

W DOMU HARCERZA PRZY UL. WŁÓKIENICZEJ W RUMI BĘDĄ WYDAWANE PRZED WYBORAMI WSZYSTKIE OWOCE UE . SPROWADZONE BĘDĄ ŻEBY OBDARZYĆ WYBORCÓW DOBRYM ZWYCZAJEM JEST ZDOBYWAĆ GŁOSY DLA DOBRA RUMI . 19:05, 02.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olekolek

1 2

a czy ci radni z PO zapłacili za przejazd a przyzwoitka Ariel Sienicki wszędzie za ogonem Pasiecznego nawet razem na urlop spędzają za pieniądze nasze 21:13, 10.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janusz ze SzmeltyJanusz ze Szmelty

5 0

ciekawe kto płaci tym głupcom w komentarzach 23:31, 08.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%