Zamknij

Oszukana przez „pracownika banku". Straciła 64 tys.

13:22, 26.04.2024 . Aktualizacja: 13:22, 26.04.2024
Skomentuj fot. pexels.com fot. pexels.com

47-letnia mieszkanka powiatu wejherowskiego padła ofiarą oszustwa telefonicznego. Dzwoniący do niej oszust podał się za pracownika banku, który namówił ją do zainstalowania programu na swoim komputerze, a następnie wykonał przelewy na inne konta.

Do policjantów zgłosiła się 47-latka, która została oszukana metodą na „pracownika banku". Kobieta odebrała telefon i została poinformowana przez osobę przedstawiającą się za pracownika banku, że jej pieniądze są zagrożone. Rozmowa toczyła się w ten sposób, że oszust przekonał ją do zainstalowania programu na swoim komputerze, dzięki któremu uzyskał dostęp do jej konta i wykonał przelewy na kwotę 64 000 zł. Kiedy pokrzywdzona zorientowała się, że utraciła swoje oszczędności, sprawę zgłosiła policjantom.

Uważaj na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku. Jeżeli dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że twoje konto jest zagrożone przez ataki hackerskie, albo ktoś próbował zalogować się na Twoje konto, zlecił z Twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na Twoje dane, namawia do wzięcia kredytu i przekonuje, że bierzesz udział w tajnej akcji czy też namawia cię do wypłaty środków i przelania ich na bezpieczne konto - bądź ostrożny, bo to może być próba oszustwa. Najlepiej zakończ rozmowę z oszustem i zadzwoń na znany numer swojego banku.

źródło: KPP Wejherowo

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%