Zamknij
REKLAMA

Zdrowe grillowanie na majówce

13:52, 01.05.2021 | D.D.
Skomentuj mat.prasowe
REKLAMA

Pierwsze promienie wiosennego słońca to sygnał, że można już wyciągnąć ruszt, by otworzyć sezon grillowy z pełną celebracją. Skwiercząca karkówka, aromatyczne skrzydełka, chrupiące warzywa, kufel czegoś zimnego – czego tam nie będzie. Co można zrobić, aby grillowanie było zdrowsze niż zazwyczaj.

Możemy podejść do tematu restrykcyjnie, ograniczając swoje biesiadne menu do baru sałatkowego, ale lepiej postawić na bardziej racjonalne podejście i wdrożyć kilka zasad, które pozwolą nie tracić radości z posiłku przyprawionego dymem.

Czysty ruszt to niezbędna baza do grillowania. I choć czasami naprawdę nie mamy ochoty na mycie rusztu, warto to zrobić właśnie dla zdrowia i jakości naszych posiłków. Skoro zwracamy uwagę na pochodzenie produktów, wybierając warzywa z lokalnego warzywniaka, a mięso ze sprawdzonego źródła, nie zaprzepaszczajmy tego brudnym rusztem. Przypalone resztki jedzenia połączone z wytopionym tłuszczem, będące siedliskiem bakterii, to nie jest dobre miejsce na karkówkę czy bakłażana, które zamierzamy zjeść.

Jakościowe składniki i marynaty. Czasami znalezienie wartościowych produktów jest nieco trudniejsze niż zakupy w najbliższym supermarkecie, ale warto! Mięso czy warzywa ze sprawdzonego źródła mają ogromny wpływ na smak potraw. Mimo to, nawet najlepsza karkówka, pierś z kurczaka czy ryba potrzebują odpowiedniego doprawienia, dlatego pamiętajmy o marynowaniu. W sklepach znajdziemy gotowe mieszanki przypraw, ale najczęściej głównym ich składnikiem jest sól. Dlatego lepiej zrobić swoje własne marynaty, wykorzystując dobrej jakości zioła, oliwę oraz czosnek.

Korzystajmy z folii aluminiowej i tacek. To nie tylko kwestia wygody i tego, że łatwiej doczyścimy palenisko, ale przede wszystkim zdrowia. Palący się tłuszcz wytwarza szkodliwe związki, które przez dym przenikają do smażącej się żywności. Możemy jednak łatwo zabezpieczyć produkty na ruszcie, stosując wygodne tacki i foremki aluminiowe w rozmiarach dopasowanych do wielkości mięsa czy warzyw.

Nie zapominajmy o warzywach. Tłuszcz jest nośnikiem smaku, dlatego tak trudno oprzeć się kiełbaskom czy drobiowym szaszłykom. Zadbajmy jednak o właściwe proporcje na talerzu. Obok mięsa powinny się znaleźć zgrillowane warzywa – cukinia, młode marchewki, ziemniaki oraz sałatki. Sałata z sezonowymi warzywami, skropiona sosem winegret przełamie smak mięsnych kawałków, nadając daniu odrobinę lekkości. Ważne, aby zachować zdrowy balans między potrawami.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%