1. prowadzenie pracy socjalnej z usamodzielniającymi się wychowankami
pieczy zastępczej po uzyskaniu przez nich pełnoletniości zgodnie z wytycznymi przełożonego
i dokumentowanie tej pracy,
2. prowadzenie spraw związanych z procesem usamodzielnienia wychowanków zgodnie
z obowiązującymi przepisami i procedurami przyjętymi u pracodawcy,
3. przeprowadzanie nie rzadziej niż raz na kwartał wizyt w środowisku
u usamodzielniających się wychowanków pieczy zastępczej po uzyskaniu pełnoletniości,
4. prowadzenie rejestru usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej po uzyskaniu przez nich pełnoletniości,
5. monitorowanie procesu usamodzielnienia, wsparcie wychowanków w realizacji indywidualnego Programu Usamodzielnienia,
6. sporządzanie pisemnych ocen rodzin zastępczych i prowadzących rodzinny dom dziecka
w terminach przewidzianych ustawą i zapoznanie rodzin z treścią oceny oraz współpraca w tym zakresie z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, ośrodkami pomocy społecznej,
7. prowadzenie dokumentacji wynikającej z wewnętrznych procedur oraz procedur odwoławczych w zakresie dokonywania ocen rodzin zastępczych i prowadzących rodzinny dom dziecka,
8. udzielanie informacji o poradnictwie, pomocy prawnej i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą, dla ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,
9.dokonywanie w imieniu Dyrektora oceny końcowej Indywidualnego Programu Usamodzielnienia wraz z wychowankiem i opiekunem usamodzielnienia,
10. współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi,
11. tworzenie i realizacja projektów dla usamodzielniających się wychowanków,
12. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań w zależności od potrzeb PCPR,
13. współudział w realizacji Programu Drogowskaz do Samodzielności,
14. podnoszenie kwalifikacji w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną zastępczą,
15. udzielanie zainteresowanym osobom informacji w sprawach dotyczących działalności
i funkcjonowania PCPR,
16. wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków,
17. zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
StPr/24/0782
data rozpoczęcia pracy od 01.05.2024
wynagrodzenie od od 5 110 PLN