1. przyjmowanie oświadczeń, wniosków, naliczanie świadczeń oraz przygotowywanie
projektów decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania
wychowanków przebywających w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka po 18
roku życia,
2. prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w
sprawie przyznania środków finansowych na utrzymanie lokalu mieszkalnego
w budynku wielorodzinnym lub domu jednorodzinnego,
3. sporządzanie zestawień do wypłaty środków finansowych na utrzymanie lokalu mieszkalnego
oraz na pokrycie kosztów utrzymania wychowanków przebywających w rodzinach
zastępczych i rodzinnych domach dziecka po 18 roku życia,
4. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 roku o Karcie Polaka
i aktów wykonawczych do ustawy,
5. prowadzenie dokumentacji wychowanków rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej w
zakresie należnych świadczeń oraz ustalanie ich sytuacji, niezbędnej do przyznania
świadczenia,
6. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie pomocy pieniężnej dla
pełnoletnich wychowanków, zmieniających oraz zobowiązujących do zwrotu nienależnie
pobranych świadczeń,
7. prowadzenie rejestru wydanych decyzji dotyczących pomocy pieniężnej dla pełnoletnich
wychowanków pieczy zastępczej,
8. sporządzanie zestawień do wypłaty świadczeń pieniężnych dla pełnoletnich wychowanków
rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej.
9. obsługa programu komputerowego CAS, wprowadzanie danych oraz przekazywanie
w terminie sprawozdawczości w systemie informatycznym, w zakresie środków finansowych,
o których mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
10. obsługa programu komputerowego POMOST w zakresie sporządzania decyzji
administracyjnych przyznających środki finansowe, świadczenia i dodatki, o których mowa
w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
11. sporządzanie projektów porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego
dotyczącymi warunków przyjęcia i pobytu dziecka w pieczy zastępczej oraz prowadzenie
rejestru porozumień,
12. udzielanie informacji na temat przepisów dotyczących świadczeń i dodatków realizowanych
w Zespole ds. Świadczeń,
13. sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych w zakresie wykonywanych obowiązków, w
tym sprawozdań resortowych, OZPS i sprawozdań opisowych,
14. Stosowanie Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt oraz przygotowywanie dokumentacji
powstałej w Zespole ds. Świadczeń do archiwizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
15. współudział w opracowaniu i realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej i
Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
16. współpraca z Zespołem ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej, Zespołem ds. Instytucjonalnej
Pieczy Zastępczej, Zespołem Finansowo-Księgowym oraz innym komórkami
organizacyjnymi w zakresie uzyskiwania opinii lub informacji, służących realizacji zadań
wynikających z niniejszego zakresu czynności,
17. przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obowiązujących w
PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
18. wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub
bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków.
19. nadzór nad powierzonym mieniem,
20. systematyczne korzystanie ze służbowej skrzynki mailowej
StPr/25/0797
data rozpoczęcia pracy od 02.06.2025
wynagrodzenie od od 5 300 PLN