Ten sam adres, ci sami znani klientom doradcy, ale nowe wnętrze i cyfrowe technologie – taki jest teraz Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Wejherowie przy ulicy ul. Sobieskiego 227. Placówka jest bardziej wygodna i lepiej dostosowana do potrzeb różnych klientów.
Klienci mają oni do dyspozycji 3 uniwersalne stanowiska doradców - wyposażone w nowoczesne urządzenia kasjerskie, dyskretne pokoje spotkań, samoobsługowe stanowisko internetowe, ogólnodostępne ekrany, 2 bankomaty z funkcją wpłatomatu oraz wrzutnię. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Wejherowie w całości znajduje się na parterze, dzięki czemu osoby starsze, z niepełnosprawnościami lub rodzice z dziećmi załatwią swoje bankowe sprawy bez przeszkód architektonicznych. Ci ostatni będą mogli spokojnie porozmawiać z doradcami, ponieważ na najmłodszych czeka interaktywny kącik. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystać z serwisu internetowego banku.
fot. materiały prasowe
- Od 72 lat służymy mieszkańcom Wejherowa i wierzymy, że zmodernizowany oddział z nowoczesnym wnętrzem, ale pod „starym” adresem będzie interesujący zarówno dla naszych dotychczasowych, jak i nowych klientów. Będą mogli oni załatwiać wszelkie bankowe sprawy w komfortowych warunkach, korzystając z pomocy naszych profesjonalnych, doświadczonych doradców. Wielu naszych klientów postrzega oddział przy Sobieskiego jako „swój” bank i numer 1 na rynku, i staramy się by to grono było coraz większe. Klient, umawiając się na spotkanie z doradcą za pomocą aplikacji bankowej IKO lub telefonicznie oszczędza czas, a sam gabinet zapewnia mu komfort oraz prywatność w trakcie konsultacji z pracownikiem banku. Zapraszamy także wszystkich zainteresowanych kredytami hipotecznymi oraz kontami firmowymi – doradcy mogą pomóc w każdej finansowej sprawie i wesprzeć klientów merytoryczną wiedzą. Jesteśmy od lat bankiem dla wielu pokoleń, spełniamy oczekiwania, a także dostarczamy produkty i usługi odpowiadające rosnącym potrzebom klientów. To wszystko sprawia, że jesteśmy nie tylko placówką bankową - jesteśmy na stałe wpisani w funkcjonowanie naszego miasta i jego mieszkańców – podkreśla Monika Lesner, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Wejherowie.
Nowa aranżacja oddziału zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępne są 2 nowoczesne bankomaty z funkcją wpłatomatu oraz wrzutnia. Wszystko znajduje się w bezpiecznej strefie czynnej 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Po godzinach pracy oddziału strefa samoobsługowa gwarantuje komfortowe wpłaty i wypłaty dzięki zamontowanym zabezpieczeniom, które pozwalają przebywać w strefie wyłącznie klientom aktualnie korzystającym z urządzeń. W oddziale klientów obsługuje obecnie 15 doradców. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność papierowych wydruków, co ma pozytywny wpływ na ochronę środowiska. Ważną częścią placówki przy ul. Sobieskiego jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie lub z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta w serwisie internetowym iPKO i sprawdzi m.in. saldo czy historię rachunku, a także zleci przelew. Doradcy wytłumaczą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.
Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości i oczekuje wsparcia w tym zakresie, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”, czyli np. jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli banku w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Szczególnie istotne są właśnie kwestie cyberbezpieczeństwa i wsparcia klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z rozwiązań bankowych. Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
fot. materiały prasowe
Pracownicy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Obecnie wiele finansowych spraw klienci bankowi mogą załatwić samodzielnie i nie muszą przychodzić do oddziału. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Na przykład wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
fot. materiały prasowe
Pytania do Moniki Lesner , dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Wejherowie:
Jak Pani zdaniem zmieniają się potrzeby klientów banku?
Obecnie klienci oczekują obsługi w komfortowych i bezpiecznych warunkach. Chcą być obsługiwani przez profesjonalnych doradców najlepiej tych, których znają od lat. My im to zapewniamy. Mamy różnorodną ofertę co daje nam możliwość obsługi multiproduktowej . Na przykład nasi klienci w jednym miejscu mogą założyć firmę, otworzyć rachunek bankowy, wyleasingować samochód, zaopatrzyć się w terminal płatniczy, usługę faktoringową czy księgową. Podpisując umowę kredytu mieszkaniowego od razu możemy ubezpieczyć dom i samego kredytobiorcę. Takie rozwiązania cenią sobie klienci.
Jaki rodzaj klientów obsługujecie? Na co klienci najczęściej zwracają największą uwagę?
Obsługujemy klientów z każdego segmentu rynkowego - klienta indywidualnego, firmowego, wspólnoty mieszkaniowe. Klienci doceniają naszych profesjonalnych doradców , ale też szybkość i łatwość obsługi swoich produktów bankowych w telefonie w aplikacjach IKO i iPKO biznes. Dużym atutem jest dostępność w placówce doradcy ds. kredytów hipotecznych i doradców dla firm - co nie jest standardem na lokalnym rynku.
Szczególnie ważnym tematem w ostatnim czasie jest cyberbezpieczeństwo. W jaki sposób edukujecie klientów i którzy klienci potrzebują szczególnego zaopiekowania w tym temacie?
Klientów edukujemy codziennie. W oddziale mamy asystenta, który pokazuje zainteresowanym osobom jak bezpiecznie skorzystać z bankowości elektronicznej czy aplikacji IKO . Dodatkowo spotykamy się z uczniami zaprzyjaźnionych szkół czy Uniwersytetem Trzeciego Wieku na lekcjach i wykładach na temat cyberbezpieczeństwa.
Czym jest oddział dla lokalnej społeczności? Czy angażujecie się w akcje społeczne lub charytatywne?
Bank od ponad 7 dekad jest sercem lokalnej społeczności. Mieści się w centrum miasta. To tu od wielu lat obsługujemy pokolenia klientów. Tu finansowaliśmy pierwsze zakupy domów czy pomagaliśmy rozwijać lokalne firmy . Cieszymy się, że klienci bankują z nami całym i rodzinami i polecają nas swoim przyjaciołom.
Z naszymi klientami realizujemy różne projekty ekologiczne, społeczne, edukacyjne. Zrealizowaliśmy między innymi projekty: „Zielone osiedle”, „PKO dzieciom”, „Małe Miasto Wejherowo”, „Dwór w Sławutowie”, Dzień dziecka. Dodatkowo cyklicznie wspieramy Domy Pomocy Społecznej, Schronisko w Dąbrówce i Dom dla dzieci niepełnosprawnych.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gwe24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz