Jak narodziła się Pana miłość do bursztynu, która potem się przerodziła w sprawnie działający biznes?
Historia naszej firmy, którą prowadzę wraz z żoną Anną, liczy już prawie 30 lat. Zaczynaliśmy od pierwszej galerii na ulicy Piwnej 1/2 w Gdańsku w budynku Pomorskiej Izby Rzemieślniczej. W tym lokalu stawialiśmy pierwsze kroki w handlu. Wówczas każdy produkt był trudny do pozyskania, a skupialiśmy się na połączeniu rzemiosła i wyrobów jubilerskich, głównie w srebrze. Natomiast od początku naszej działalności bursztyn stanowił część kolekcji. Wraz z rozwojem biznesu ewoluowało myślenie o biżuterii, czy zapotrzebowaniu klientów. Dość szybko postawiliśmy na bursztyn, w którym widzieliśmy duże możliwości. W ten sposób wokół niego przebranżowiliśmy się w galerię jubilerską.
Co sprawia, że bursztyn jest wyjątkowym produktem dla klientów?
Pozwolę sobie przedstawić tezę, iż bursztyn bałtycki jako żywica kopalna jest jednym z najciekawszych materiałów na świecie, gdyż oferuje nam szerokie spektrum jego wykorzystania. Od branży jubilerskiej poprzez zdobniczą, użytkową aż po szeroko rozumianą kosmetyczną. Z uwagi na małą masę właściwą bursztynu możemy projektować biżuterię przy wykorzystaniu dużych bryłek, a efekt końcowy nie przytłoczy swoją wagą. Jego wyjątkowość podkreśla też fakt, że został ukształtowany przez naturę i zachwyca szeroką paletą barw. Zidentyfikowano ok. 200 kolorów bursztynu, składa się z blisko 70 związków chemicznych. Piękne jest również w nim to, że będąc w tej branży prawie 30 lat wciąż potrafi zaskoczyć mnie swoją różnorodnością.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz