Praktyczne kompetencje coraz częściej decydują o przewadze młodych ludzi, dlatego szkoły muszą odchodzić od tradycyjnych metod na rzecz programów realnie przygotowujących do życia i biznesu. Liceum Columbus w Gdańsku konsekwentnie podąża tą drogą, o czym opowiada Paweł Korzenecki, dyrektor szkoły.
Coraz częściej mówi się o edukacji praktycznej. Co to oznacza w kontekście pracy Państwa szkoły?
Praktyka nie jest dodatkiem dla nas, ale fundamentem edukacji. Dziś młody człowiek musi umieć działać, analizować, współpracować i brać odpowiedzialność za decyzje. Dlatego w Columbusie nie uczymy „do kartkówki”, tylko do realnego życia – przez projektowanie, eksperymentowanie i symulacje, które odwzorowują prawdziwe sytuacje zawodowe.
Rodzice często pytają, jak szkoła może przygotować dziecko do dorosłości. W jaki sposób Państwo na to odpowiadacie?
Uczymy kompetencji, które są dziś kluczowe w biznesie i nauce: myślenia krytycznego, zarządzania projektami, zdolności prezentacji oraz komunikacji. Dzieci nie tylko zdobywają wiedzę, one testują ją w działaniu. W efekcie potrafią pracować pod presją czasu, rozwiązywać problemy i prezentować pomysły przed zespołem. Jednocześnie dbamy o solidne podstawy programowe. Praktyczność nauczania nie zastępuje fundamentów — ona je wzmacnia. Nasi uczniowie są przygotowywani do matury, co potwierdzają wyniki: zdawalność egzaminu maturalnego w Liceum Columbus wynosi 100%.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gwe24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz