Tylko w ciągu ostatniego tygodnia 250 kont w aplikacji zostało zablokowanych, ze względu na nieregulaminowe postepowanie z rowerami. W związku z licznymi zgłoszeniami nadużyć, koordynatorzy projektu zadecydowali o stworzeniu systemu nakładania kar na użytkowników rowerów, którzy nie przestrzegają zasad.
„Zablokować konto i ukarać, tych którzy jeżdżą na rowerach w dwie, trzy osoby i w ten sposób niszczą rowery” – to jeden z najczęściej pojawiających się komentarzy i maili, które w ciągu pierwszych dni testów zewnętrznych Mevo 2.0 pracownicy OMGGS-u otrzymali od mieszkańców metropolii. I trudno nie zgodzić się z taką opinią, dlatego z uwagi na liczne przypadki rażącego łamania zapisów regulaminu przez użytkowników podjęto decyzję o wprowadzeniu następujących opłat dodatkowych (obok obowiązującej już od 13 września opłaty w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju), które będą pobierane od użytkowników systemu:
Wszystkie pozostałe ustalenia dotyczące drugiego etapu testów roweru metropolitalnego Mevo na ten moment pozostają bez zmian. Naliczanie kar wejdzie w życie w sobotę 23 września o godz.12:00.
– Wprowadzane kary mają być rodzajem straszaka dla tych wszystkich, którym przyjdzie do głowy korzystanie z Mevo niezgodnie z regulaminem – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. – Jednocześnie zapewniamy, że karać będzie rygorystycznie, ale też bardzo ostrożnie. Nie będą to pochopne decyzje, a potwierdzone dowodami. Jeśli sami zauważymy takie działania lub otrzymamy zdjęcia czy filmy, na których widać naruszenia i numer roweru, nałożymy karę – stwierdza.
Jednocześnie OMGGS dziękuje mieszkańcom metropolii, którzy zwracają uwagę na nieprawidłowe lub bezmyślne korzystanie z pojazdów. To bardzo cenne informacje, dzięki którym można dopracować całe przedsięwzięcie. W końcu Mevo to dobro wspólne i wspólnie powinniśmy o nie dbać. Tak, aby jak najwięcej osób mogło z niego korzystać.
– Mevo jest dla wszystkich. Zależy nam, aby w czasie trwania testów jak najwięcej osób mogło z niego skorzystać i podzielić się uwagami. Kluczowe jest także dbanie o rowery, jako dobro wspólne. Im rozsądniej będziemy korzystać z systemu roweru metropolitalnego teraz, w fazie testów, tym szybciej będziemy mogli cieszyć się pełną flotą we wszystkich szesnastu gminach – podkreśla Michał Glaser, prezes OMGGS-u.
OMGGS dziękuje także za zgłaszanie wszystkich błędów i niedogodności związanych z pracą systemu. Przekazywane są one na bieżąco do hiszpańskiego operatora, firmy City Bike Global, która pracuje nad ich wyeliminowaniem.
Trzeba aktualizować aplikację
Jednocześnie OMGGS przypomina o regularnym aktualizowaniu aplikacji Mevo. Z każdą aktualizacją wprowadzany jest szereg zmian i ulepszeń. Eliminowane są najczęstsze błędy, dzięki czemu korzystanie z rowerów jest wygodniejsze. To także kluczowe dla operatora systemu, ponieważ wówczas otrzymuje on bieżące problemy do rozwiązania.
Statystyki pierwszego tygodnia testów
Na koniec kilka danych liczbowych po pierwszym tygodniu testów zewnętrznych:
źródło: UM Rumia
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz