W ramach podpisanej umowy na modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej z Trójmiasta do Słupska, między Gdynią Chylonią a Lęborkiem, powstanie pięć nowych stacji w powiecie wejherowskim. Zakończenie prac planowane jest na 2029 rok.
Z informacji podanej przez Polskie Linie Kolejowe wynika, iż modernizacja trasy z Trójmiasta do Słupska zapewni podróżnym szybkie i bezpieczne połączenie oraz bardziej dostępne perony na całej trasie. Wartość planowanej inwestycji wyniesie ponad 2,6 mld zł netto. Od dwóch lat toczą się prace między Lęborkiem a Słupskiem, a teraz przyszedł czas na modernizację kolejnego odcinka ważnej trasy łączącej Pomorze z woj. zachodniopomorskim, między Gdynią Chylonią a Lęborkiem. Umowę podpisano wczoraj w Rumi, w Stacji Kultura, a sygnowali ją zastępca dyrektora Regionu Północnego Centrum Realizacji Inwestycji Wieńczysław Szwindowski oraz ze strony wykonawcy Wiesław Nowak, prezes ZUE S.A.
Linia kolejowa nr 202 na tym odcinku zyska oczekiwane przez podróżnych standardy. W ramach inwestycji przebudowane zostaną perony na 14 stacjach i przystankach, poprawiając ich dostępność z myślą o osobach o ograniczonej mobilności (Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo Nanice, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork). Lepszy dostęp do kolei zyskają mieszkańcy powiatu wejherowskiego, gdzie wybudowanych zostanie 5 nowych przystanków – Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Wschodnie, Wejherowo Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór.

fot. PKP / materiały prasowe
Dla sprawniejszych i bezpieczniejszych podróży koleją spółka zadeklarowała się do przebudowania istniejącego toru na odcinku 55 km, sieci trakcyjnej oraz 73 obiektów inżynieryjnych – mosty, wiadukty i przejścia podziemne. Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach dróg z torami 12 przejazdów kolejowo – drogowych zastanie zastąpionych bezkolizyjnymi wiaduktami drogowymi lub kolejowymi. Powstanie również nowy system sterowania ruchem kolejowym, zarządzany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Wejherowie.
Realizacja prac na całej trasie Gdynia Chylonia – Słupsk pozwoli na skrócenie czasu jazdy dla najszybszych pociągów pasażerskich o około 15 minut. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h (obecnie do 120 km/h), a towarowe do 120 km/h (obecnie do 70 km/h). Docelowo oczekiwanym jest, by pociągi jeździły nawet 200 km/h. Co ważne, linia nr 202 znajduje się na trasie zapewniającej kolejowy dostęp do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz