Zamknij
REKLAMA

Jak ćwiczyć w domu?

11:02, 24.04.2020 | ?.W
Skomentuj
REKLAMA

Zbliżające się lato sprawia, że coraz więcej osób myśli nad tym, jak zadbać o swoją sylwetkę i zrobić na ten sezon dobrą formę. Niestety, nie jest to taki łatwy i szybki proces, jakby mogło się wydawać. Dodatkowo obecna sytuacja na świecie związana z koronawirusem sprawia, że nie mamy możliwości wyjścia do klubu fitness, czy na siłownię na świeżym powietrzu. W tym momencie dla wielu osób zaczynają się robić zbyt duże schody, dlatego też bardzo często przekreślają swoje szanse na osiągnięcie założonego jeszcze jakiś czas temu celu. Rozwiązaniem mogą być ćwiczenia wykonywane w domu. Jak więc ćwiczyć w domu?

Dieta to podstawa

Zdrowe odżywianie powinno na stałe zagościć w codziennym życiu wszystkich ludzi. Niestety, pokusy czyhają na każdym kroku. Restauracje, fast foody, czy nawet niektóre produkty w sklepie, sprawiają, że ludziom ciężko jest się przestawić. No bo jak tu zrezygnować z kebaba? Owszem, można i także się da to zrobić w prosty sposób. Zdrowych zamienników jest mnóstwo, a przykładem mogą być przekąski w postaci chipsów z warzyw. 

Wielu ludzi jednak od razu zacznie torpedować ten pomysł i jest to zrozumiałe, ale tylko z ich punktu widzenia. Odpowiednio zbilansowana dieta pozwala zrzucić zbędne kilogramy już po pierwszym tygodniu. Dla osób, które nigdy nie miały styczności ze zdrowymi posiłkami, zaleca się początkowo zmianę nawyków żywieniowych, które pozwolą organizmowi przestawić się na inne posiłki.

Kolejną fazą jest wprowadzenie zbilansowanej diety, opartej na wyliczenia mikro i makroskładników. W ten sposób organizm otrzymuje wszystkie niezbędne składniki do jego prawidłowego funkcjonowania. Dodatkowo odpowiednia kaloryka pozwala zacząć spalać zbędny tłuszcz. Należy jednak stymulować ciało i mięśnie, aby efekty były lepsze i szybsze. Jak? Treningiem siłowym lub aerobowym.

Odpowiedni trening

Trening siłowy pozwala nie tylko zbudować efektowne mięśnie, ale także zgubić zbędną tkankę tłuszczową. W połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą efekty widoczne są bardzo szybko. Regularny trening pozwala podkręcić metabolizm, dzięki czemu energia jest szybciej spożytkowana. Istotną rolę gra tutaj dobór ćwiczeń, jednak w tym aspekcie warto skonsultować się z trenerem personalnym. 

Dobrym przykładem treningu jest oczywiście korzystanie z siłowni i stopniowego zwiększania ciężarów, co powoduje, że mięśnie są poddawane większemu wysiłkowi, a w efekcie rosną. Można również zastosować trening aerobowy. Zaleca się, aby biegać średnio trzy razy w tygodniu w umiarkowanym tempie. Wtedy spalanie tkanki tłuszczowej jest najefektywniejsze. Metabolizm można dodatkowo podkręcić serią naprzemiennych sprintów z truchtem. Należy jednak ówcześnie przeprowadzić solidną rozgrzewkę, aby nie doprowadzić do żadnej kontuzji. CO zrobić, gdy jednak jest zalecane siedzenie w domu z powodu szalejącej pandemii?

Jak ćwiczyć w domu?

Rozwiązaniem na tą całą sytuację są ćwiczenia w domu, które można wykonywać przy użyciu kilku prostych sprzętów. Oto krótka lista, co może Ci się przydać https://allegro.pl/artykul/5-sprzetow-ktore-przydadza-ci-sie-do-cwiczen-w-domu-77647.

Wykonywanie ćwiczeń w domu nie różni się od tych, które wykonywane są na siłowni. Ten sam sprzęt pozwala wykonywać te same jednostki treningowe. Podstawa to oczywiście dobra rozgrzewka, która sprawi, że mięśnie będą przygotowane na ciężki wysiłek fizyczny. Po treningu należy także pamiętać o ćwiczeniach rozciągających, które pozwolą się szybciej zregenerować i uelastycznią więzadła, co sprawi, że mięśnie będą miały zdolności do podnoszenia większych ciężarów.

(?.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA