Zamknij
REKLAMA

Orbitreki - zalety i wady. Jak wpływa na sylwetkę?

10:16, 19.02.2020 | ?.W
REKLAMA
Skomentuj

Choć orbitreki są wybierane rzadziej od bieżni czy rowerków stacjonarnych, w wielu przypadkach okażą się znacznie lepszym wyborem dla osób, które chcą w warunkach domowych dbać o swoją kondycję i sylwetkę. Po prostu w porównaniu z wspomnianymi sprzętami są o wiele bardziej wszechstronne.

Dlaczego akurat orbitreki?

Okazuje się, że o ile bieżnie i rowerki w pierwszej kolejności oddziałują na nogi (choć wbrew pozorom nie tylko), to orbitreki angażują znacznie więcej partii mięśniowych. Prawidłowo przeprowadzone ćwiczenia na tej maszynie będą mocno wpływać także na mięśnie brzucha oraz rąk, równomiernie rozkładając efekty treningu.

Wynika to z prostego faktu – w pozycja, jaką należy przyjąć w czasie ćwiczeń na orbitreku, powinna uwzględniać wciągnięcie brzucha (który w trakcie treningu będzie pracować), wysunięcia klatki piersiowej i odpowiedniego chwytu ramion orbitreka. Gdy już ruszysz do „marszu” na tym urządzeniu, ramiona będą pracować podobnie, jak w czasie pracy kijami nordic walking.

Które orbitreki są warte uwagi?

Szukając urządzenia do ćwiczeń w czterech ścianach, warto pamiętać, że dobry orbitrek to gwarancja znacznej poprawy sylwetki. Wybierzmy najlepszy orbitrek do domu pamiętając o tym, że jest to maszyna mniejsza, aniżeli jej odpowiedniki na siłowniach. Co za tym idzie – warto w trakcie poszukiwań zwrócić uwagę na jej stabilność. Z drugiej strony cały czas należy uwzględniać również jej rozmiary (orbitreki nie składają się jak bieżnie, więc pewne miejsce na nie trzeba będzie wygospodarować).

Jednak pomimo wad, orbitreki mają również i zalety. Po pierwsze, jak już wspomnieliśmy, oddziałują na ciało w sposób bardziej równomierny. Po wtóre – wiele z nich charakteryzuje się pracą o wiele cichszą, niż w przypadku bieżni elektrycznych (choć oczywiście jeszcze cichsze okażą się rowerki stacjonarne).

Regulacja oporu

Przede wszystkim jednak przy wyborze orbitreku warto sprawdzić zakres dostępnych programów i skalę regulacji oporu. Im ta ostatnia będzie większa, tym większa będzie Twoja swoboda regulacji pomiędzy treningiem nastawionym na kształtowanie wytrzymałości, a tym koncentrującym się na wzmacnianiu.

(?.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone