Zamknij
REKLAMA

Co jeść na diecie? Czyli co warto jeść, a czego unikać, aby zrzucić kilogramy

09:23, 18.02.2021 | ?.W
Skomentuj
REKLAMA

Odchudzanie to żmudny proces, który wymaga samozaparcia i dyscypliny. Wiele osób nie wytrzymuje drakońskiej diety i szybko przestaje dbać o to, co je. Nie warto szybko się poddawać, ponieważ prawidłowa waga ważna jest nie tylko ze względów estetycznych, ale i zdrowotnych. Osoby szczupłe są zdrowsze, mają więcej energii, rzadziej chorują. Warto dowiedzieć się, co jeść, aby odchudzanie nie było problemem, a waga szybko spadała.

Jak zdrowo schudnąć?

Wiele osób zaczynających odchudzanie, szybko rezygnuje, bo wydaje im się, że dietetyczne posiłki są pozbawione smaku, nieprzyprawione, a porcje bardzo małe. Tak nie musi być. Zdrowie posiłki mogą być kolorowe, smaczne, pełne witamin i niezbędnych składników odżywczych. Jeżeli samodzielnie skomponowanie odchudzającej diety jest problemem, można skorzystać z oferty, jaką ma catering dietetyczny w Gdańsku od SuperMenu. Dania, które otrzymamy, będą sycące, dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Catering oprócz smacznych posiłków, zapewnia odpowiednią ilość składników oraz regularne jedzenie. W trakcie odchudzania nie należy się głodzić, zalecane jest 5 posiłków, w regularnych odstępach.

Co warto jeść, aby zrzucić zbędne kilogramy?

Odchudzanie nie musi być męczarnią. Jest wiele smacznych produktów, które można jeść. Ważne, aby były odpowiednio przygotowane oraz dostarczały niezbędnych składników. Polecane są:

Warzywa, np. marchewka, pomidory, szpinak, brokuły, cukinia, ogórki, buraki, ziemniaki, sałata, itp. Warzywa mają mało kalorii, można przyrządzać je na wiele sposobów. Sprawdzą się zarówno jako danie główne, z dodatkiem mięsa czy ryb lub zdrowa przekąska, która pozwoli stłumić głód. Najzdrowsze są warzywa surowe, które poprawiają metabolizm, są bogactwem witamin, minerałów, błonnika i innych cennych składników.

Owoce, np. truskawki, jagody, maliny, kiwi, ananasy, arbuzy, banany, grejpfruty, jabłka, awokado. Są zdrowe, lekkie, można je zjeść na deser lub drugie śniadanie. Zawierają błonnik, dlatego poprawiają perystaltykę jelit. Musimy jednak uważać, bo niektóre owoce zawierają duże ilości cukru.

Pestki i nasiona – kolejny ważny składnik w diecie odchudzającej. Słonecznik, migdały, orzeszki ziemne, pestki dyni czy pistacje można dodawać do sałatek, mięs lub spożywać jako zdrową przekąskę. Zawierają cenne tłuszcze, białko, obniżają ryzyko wystąpienia groźnych chorób.

Kasze - to świetny zamiennik ziemniaków i frytek. Są zdrowe, bogate w błonnik, mają mało kalorii, na długo hamują głód.

Ryby – są niezastąpione w zdrowej diecie. Zawierają kwasy omega-3 i omega-6, witaminy i ważne składniki odżywcze. Są lekkostrawne, a przy tym świetnie smakują. Polecany jest pstrąg, flądra, makrela i łosoś.

Nabiał – w diecie odchudzającej nie może zabraknąć nabiału. Polecane są jogurty naturalne, kefiry, maślanki, a także chudy twaróg. Nabiał ma doskonały wpływ na pracę jelit, zawiera niezbędny wapń.

Tłuszcze – dieta odchudzająca nie może być pozbawiona tłuszczu, ponieważ rozpuszczają się w nich witaminy, poza tym dodają energii. Najbardziej polecana jest oliwa z oliwek, olej kokosowy i rzepakowy.

Kiszonki – kiszone ogórki, kapusta, buraki to składniki, które świetnie wpływają na układ trawienny. Zawierają ogrom cennych składników, witaminy z grupy B, witaminy C, A, E, K, magnezu i potas. Doskonale hamuję apetyt, a także wspomagają prace jelit.

Aby wspomóc utratę kilogramów, należy pamiętać o prawidłowym nawadnianiu organizmu. Polecana jest woda mineralna oraz herbata zielona i czerwona, które regulują przemianę materii i pomagają schudnąć. Dania warto przyprawiać ziołami, np. imbirem, czosnkiem, chili, tymiankiem, majerankiem, które również mają zbawienny wpływ na naszą wagę.

Jakich produktów unikać w trakcie odchudzania?

Aby dieta była skuteczna i prowadziła do utraty wagi, należy unikać kilku popularnych produktów. Zakazane są fast foody, które pełne są niezdrowych tłuszczy, konserwantów, soli i mocno przetworzonych składników. Warto wykluczyć lub ograniczyć białe pieczywo, które zapycha jelita, zwalnia metabolizm, powoduje brak energii i gorsze samopoczucie. Zamiast białych bułek, lepiej wybrać ciemny razowy chleb, z dużą ilością ziaren. Z diety należy wyeliminować słodycze, ciastka chipsy, paluszki, słodkie napoje, które są źródłem pustych kalorii, nie mają żadnej wartości. Należy też przestać słodzić kawę i herbatę. Nie polecane są tłuste mięsa i wędliny. Na diecie odchudzającej można jeść bardzo dużo produktów, ale należy pamiętać, aby porcje nie były zbyt duże.

Do zdrowej diety można szybko się przyzwyczaić. Organizm po kilku dniach zdrowego odżywania, zacznie lepiej pracować, a waga zacznie stopniowo spadać. Z czasem słodycze nie będą już kisić, a zdrowe jedzenie stanie się nawykiem.

(?.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%