Spędzamy w sieci mnóstwo czasu. To dobra okazja, aby szerzyć wartościowe porady o życiu, pracy i rodzinie. Reklama zaś stanowi niezłe źródło zarobku. Jednak w internecie nie brakuje też fałszywych komunikatów. Zwłaszcza gdy w grę wchodzi AI. Jak rozpoznać takie informacje? Czy świat online jest jeszcze pożyteczny? W naszym artykule znajdziesz odpowiedź.
Prawdą jest, że AI to rewolucja. Prawdą jest również to, że wykorzystuje się ją do tworzenia dezinformacji. Dom i wnętrza, zdrowie i uroda czy wiadomości ze świata – to bez znaczenia. Fałsz jest wszędzie... czy aby na pewno?
Jeśli spojrzeć na serwis Stylowo i modnie, na przykład, zawarte tam informacje wydają się dalekie od fałszu. Odbiorcy mogą dowiedzieć się, jak poprawić swój styl życia, Poznasz również porady, co zrobić, żeby łazienka stała się bardziej funkcjonalna. Dowiesz się, czy ekologia rzeczywiście się opłaca.
To wszystko brzmi dość generatywnie, ale same artykuły takie na pewno nie są. Zdecydowanie można wyczuć w nich "czynnik ludzki". Ktoś faktycznie poświęcił czas na research i wykonał pracę, aby przekazać wartościowe informacje. Cóż to, jeśli nie oznaka szacunku do odbiorcy?
Ów szacunek do odbiorcy bezpośrednio wpływa na jakość. Generatywna treść odznacza się czymś zupełnie odwrotnym. Polska rodzina, Twoje hobby oraz remont mieszkania zdają się tematami prostymi, a jednak w sieci pełno niedoróbek. Czasami wręcz kupy się to nie trzyma. Nic dziwnego, że użytkownicy internetu są dziś rozczarowani.
Ten oczywisty brak rzetelności pozwala zweryfikować jakość treści online. Błędne szczegóły i taki wyczuwalny chłód, brak "czynnika ludzkiego"... Jeśli masz takie wrażenia, opuść dany serwis. Nie dowiesz się w nim, jak poprawnie wyremontować balkon lub taras. Twoja kuchnia i jadalnia nie będą bardziej funkcjonalne, a salon i sypialnia pozostaną w złym guście.
Bez względu na to, czy interesuje Cię budownictwo, turystyka, czy sport. Dziś w sieci wciąż są rzetelne blogi oraz serwisy, których jakość pozostaje wartościowa. Informacje przekazywane odbiorcom nie są tam generatywne. Tworzą je i segregują prawdziwi ludzie. To się czuje. Warto więc czerpać wiedzę online, ale warto też dokonać selekcji dostawców treści. Wówczas rzeczywiście dostaniesz pożyteczne informacje i wypielęgnujesz swój ogród, należycie odmalujesz pokój dziecka :)