Zamknij

Organizacja sesji zdjęciowej w firmie– najczęstsze błędy, które kosztują Cię czas i pieniądze

art. sponsorowany + 15:14, 30.05.2025 Aktualizacja: 13:38, 03.06.2025

Coraz więcej firm decyduje się na przeprowadzenie sesji zdjęciowej. To doskonała reklama, wyróżnienie się na tle innych marek czy forma integracji całego zespołu. Żeby przedsięwzięcie było całkowicie udane, należy zadbać o uniknięcie kilku kluczowych błędów. Poznaj najważniejsze z nich.

Zobacz jak wygląda sesja biznesowa w firmie u Krzysztofa Zaleskiego

Nieprzygotowanie osób, które biorą udział w sesji

Pierwszym błędem, który może sprawić, że sesja zdjęciowa w firmie nie przyniesie zamierzonych rezultatów, jest brak właściwego przygotowania osób, które będą brały w niej udział. Przed terminem planowanej sesji, z zachowaniem właściwej ilości czasu na przygotowanie, należy wskazać, jaki ubiór obowiązuje do wykonania zdjęć. Dotyczy to zarówno rodzaju odzieży, jak również jej kolorystyki. Dzięki temu uda nam się osiągnąć jeden, spójny wizerunek całej firmy, który będzie kluczem do osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Co więcej, szczególnie dla damskiej części zespołu, warto wskazać również preferowany styl makijażu czy sposób uczesania. To znacząco ułatwi przygotowania i pozwoli uniknąć wielu wątpliwości. Takie działania sprawią, że każdy pracownik czy członek zespołu będzie wiedział, jak właściwie przygotować się do sesji, co wyeliminuję zdezorientowanie.

Zdjęcie: zespołu Bryki z Ameryki, fotograf Krzysztof Zaleski

Nie sprecyzowanie celu sesji zdjęciowej

Priorytetowym błędem, jaki możemy popełnić podczas organizacji sesji zdjęciowej w firmie, jest brak jasno sprecyzowanego celu wykonywanych zdjęć. To pierwszy krok, który należy ustalić podczas organizacji przedsięwzięcia. Dzięki temu wykonane ujęcia fotograficzne będą doskonale dopasowane do wizji działań marketingowych czy profilu działalności. W przeciwnym razie ujęcia fotograficzne będą zlepkiem przypadkowych zdjęć, trudnych do profesjonalnego wykorzystania. Bardzo często sesje zdjęciowe w firmach wykonywane są w celu stworzenia portfolio marki. Niejednokrotnie zamieszczane zostają również w mediach społecznościowych. Stają się częścią oferty firmy, docierając do klientów czy kontrahentów. Cel i wykorzystanie sesji zdjęciowej zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji każdej marki.

Niska jakość usług fotograficznych

Jak można stracić czas i pieniądze podczas wykonywania sesji biznesowej w firmie? Tworząc pozorne oszczędności, decydując się na usługi fotograficzne amatorów. Złym pomysłem jest także skorzystanie z usług osoby niewiele wiedzącej o profesjonalnej fotografii, która dysponuje "dobrym aparatem". Udana sesja fotograficzna w firmie musi zostać oparta na wysokiej klasy zapleczu technicznym. Właściwe światło, wymienne obiektywy, reflektory, prompter studyjny, to tylko kilka niezbędnych przykładów. Dodatkowo, aby wykonać w pełni profesjonalną sesję biznesową, należy posiadać doświadczenie i wiedzę na temat użytych technik wykonywania zdjęć. Co więcej, nieprofesjonalne zdjęcia nie tylko nie poprawią renomy i wizerunku firmy, ale dodatkowo mogą mieć na niego negatywny wpływ.

Zbyt mała ilość czasu i zła lokalizacja

Podczas wykonania sesji zdjęciowej w firmie, należy zadbać o właściwą ilość czasu na jej wykonanie. Zbyt szybkie działania, pochopność, brak dbałości o detale i szczegóły, to błędy, które mogą zaburzyć całkowity obraz finalny. Co więcej, bardzo ważnym aspektem jest wybór właściwej lokalizacji. Musi ona być spójna z charakterem marki, a także spełniać wymogi techniczne. Dla przykładu, zbyt ciemne albo źle zorganizowane wnętrza, mogą negatywie wpływać na jakość zdjęć.

Zadbaj o właściwą pracę postprodukcji

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że nawet najlepiej wykonane zdjęcia mogą wymagać drobnej korekty na etapie postprodukcji. Należy zadbać, by taki etap usługi nie był pominięty. W przeciwnym wypadku zdjęcia, pomimo wykazywanego potencjału, nie będą cechować się najwyższą jakością i profesjonalnym charakterem. Korekta kolorów, retusz niedoskonałości, optymalizacja zdjęć pod kątem ich przeznaczenia, to kwestie nadrzędne i priorytetowe.

Skorzystać z praktycznych wskazówek i zorganizuj perfekcyjną sesję zdjęciową w swojej firmie.

 

 

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%