Zamknij
REKLAMA

System CRM – definicja, rodzaje i zastosowanie. Wszystko, co powinieneś wiedzieć

14:19, 26.08.2019 | artykuł sponsorowany
Skomentuj

Wiele mówi się o zarządzaniu relacjami z klientami w biznesie, ale niewiele osób rozumie ideę przyświecającą temu rozwiązaniu. Czym jest system CRM, jakie są jego rodzaje i do czego można go wykorzystać? Na te wszystkie pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

System CRM – definicja

CRM to skrót od angielskiej nazwy Customer Relationship Management, czyli innymi słowy zarządzanie relacjami z klientami. To rozwiązanie opiera się na stawianiu zleceniodawcy w centrum zainteresowania całej firmy na każdym etapie jego obsługi. Dzięki systemowi CRM każde nowe zadanie może być szybciej i lepiej wykonane, co bezpośrednio przyczyni się do pozytywnych odczuć klientów oraz pogłębienia ich relacji z marką. Pozytywnym efektem takich działań jest pojawiająca się lojalność – a o nią właśnie chodzi w systemie zarządzania relacjami z klientem. Filozofia CRM jest realizowana na różne sposoby, między innymi dzięki programom komputerowym wspierającym efektywne zarządzanie relacjami z klientem na co dzień.

4 podstawowe rodzaje systemów CRM

Systemy do zarządzania relacjami z klientem można podzielić na cztery podstawowe rodzaje.

#1 CRM stacjonarny i system SaaS

CRM stacjonarny to jedna z pierwszych wersji systemów, które były wgrywane na firmowe komputery lub serwer zewnętrzny. Sytuacja zmieniła się w momencie gdy powstały chmury i dyski do gromadzenia plików w Internecie. Dziś zyskują na popularności systemy typu SaaS – Software as a Service. Aby skorzystać z tego rozwiązania wystarczy wejść na właściwą stronę, zarejestrować się i zapłacić. Następnie możesz korzystać z danego CRMu za pośrednictwem przeglądarki.

#2 CRM uniwersalny i branżowy

Uniwersalny system CRM nie jest dedykowany żadnej branży – posiada gamę uniwersalnych rozwiązań potrzebnych podczas standardowej obsługi klienta. Program można modyfikować i dostosować do własnych potrzeb, ale nie ma mowy o pełnej dowolności. Bardziej skomplikowane czy złożone biznesy wykorzystują branżowy CRM – dopasowany do potrzeb indywidualnego klienta. Tego rodzaju rozwiązania są implementowane w bankach oraz firmach telekomunikacyjnych.

#3 CRM dla klientów indywidualnych i biznesowych

W działaniach wielu firm występuje wyraźny podział na obsługę klienta indywidualnego oraz biznesowego. Nic w tym dziwnego – każdy z nich ma inne potrzeby, które wymagają odmiennego podejścia. Właśnie dlatego powstały systemy CRM B2B oraz B2C – modelują podejście sprzedażowe i dopasowują do klienta, z którym pracujesz.

#4 CRM Open Source i Licencjonowany

Systemy CRM to komercyjne produkty, do których można kupić dostęp bądź licencję. Pierwsze rozwiązanie, oparte o otwarty kod źródłowy, możesz modyfikować wedle uznania. Natomiast za CRM licencjonowany zapłacisz raz bądź kilka razy – opłaty mogą być rozłożone na kwartały czy lata.

Podsumowanie

Systemy CRM są bardzo pomocne podczas prowadzenia biznesu – dlatego warto o nich wiedzieć jak najwięcej. Jeśli jesteś zainteresowany wprowadzaniem takiego rozwiązania do swojej firmy, zajrzyj na stronę Baseline.pl i znajdź produkt odpowiedni dla siebie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (2)

RafalRafal

0 0

Fajny artykuł. My używamy Firmao CRM u nas w biurze. 13:22, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna4567Anna4567

0 0

Moja firma korzysta z Firmao (https://firmao.pl/?pk_campaign=dm_info )od kilku lat i byłoby ciężko prowadzić firmę bez takiego wsparcia. Mamy dopasowany system pod specyfikę naszej firmy, u nas się sprawdza. Zależało nam na integracji z programem Symfonia i właśnie tutaj znaleźliśmy to rozwiązanie. Firmao ma super wsparcie techniczne i możliwość założenia darmowego konta testowego. Polecam. 14:46, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone