W Polsce z Internetu korzysta 28,8 mln osób (1). Spora część z nich to rodzice – stanowią oni niemal 6 mln wszystkich internautów (2). Największa grupa to kobiety z dziećmi, których online jest ponad 3,2 miliony (w porównaniu do 2,7 mln mężczyzn) (2). Jak zachowują się rodzice w sieci i co kupują online?
Z internetu w Polsce korzysta więcej kobiet niż mężczyzn z dziećmi – różnica wynosi niemal 527 tysięcy osób2. Najliczniejszą grupę stanowią rodzice z dziećmi w wieku 8-14 lat (1,7 mln kobiet oraz 1,4 mln mężczyzn) (2). Rzadziej z Internetu korzystają rodzice starszych dzieci w wieku 15-18 lat (2).
Zarówno matki, jak i ojcowie najczęściej korzystają z sieci przy użyciu komputerów stacjonarnych i laptopów. W przypadku kobiet z dziećmi jest to około 34-35h miesięcznie, zaś mężczyzn 44,5h miesięcznie2. Nieco rzadziej rodzice do przeglądania stron internetowych wykorzystują urządzenia mobilne – zarówno w przypadku ojców, jak i matek czas korzystania z nich nie przekracza 30h miesięcznie (2).
Kobiety z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają w Internecie portale parentingowe. Kiedy natomiast w rodzinie są dzieci w wieku szkolnym, chętniej korzystają z serwisów związanych z kosmetykami, urodą oraz szkołą i edukacją2. Ojcowie z kolei najchętniej odwiedzają serwisy motoryzacyjne oraz poświęcone nowym technologiom (2).
Wśród rodziców nie brakuje także osób robiących zakupy online – artykuły dziecięce oraz zabawki w 2021 roku, choć raz zamówiło aż 41% e-konsumentów (3). Internauci przeznaczali na nie średnio 149 zł w miesiącu (4).
Ogółem wśród osób robiących zakupy w sieci największą popularnością cieszą się takie kategorie produktów, jak odzież, obuwie oraz kosmetyki i perfumy (5).
W naszym kraju zakupy online robi aż 77% internautów(1). I to właśnie dla nich powstają rozwiązania pozwalające na dokonywanie szybkich, łatwych oraz bezpiecznych transakcji. Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa, dzięki której podczas płatności online nie ma konieczności pozostawiania w sklepie internetowym danych karty czy wprowadzania jakichkolwiek haseł(6).
Jak to możliwe? Usługa dostępna jest dla osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych (warto pamiętać, że niektóre banki mogą wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności. Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html) albo w formie aplikacji na telefon (możliwe jest pobranie Visa Mobile w dedykowanym konkretnemu systemowi sklepie z aplikacjami i również ograniczona jest dla klientów wybranych banków). Dane karty oraz inne informacje, jak numer telefonu czy adres e-mail, podaje się tylko raz – podczas konfiguracji usługi na smartfonie (6).
Kiedy proces ten zostanie zakończony, możliwe jest płacenie za zakupy przez Internet. Wystarczy:
To wszystko! Zakupy w Internecie są dzięki temu łatwe i szybkie, ponieważ nie wymagają wypełniania wielu pól formularza czy przeklikiwania się przez wyskakujące okna (6).
Warto dodać, że korzystanie z usługi jest bezpieczne, ponieważ każda transakcja jest zabezpieczona przez Visa (6).
Artykuł powstał we współpracy z Visa.
Bibliografia: